صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / گازرسانی به بندرلنگه در حال پیگیری دریافت مجوز است
گازرسانی به بندرلنگه در حال پیگیری دریافت مجوز است

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان:

گازرسانی به بندرلنگه در حال پیگیری دریافت مجوز است

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: مصرف میانگین صنایع استان از گاز طبیعی بیش از ۱۹ میلیون مترمکعب در روز است.

گازرسانی

به گزارش کسب و کار نیوز، فواد حمزوی در این خصوص افزود: مصرف میانگین صنایع از گاز طبیعی بیش از ۱۹ میلیون مترمکعب در روز است که درحال حاضر افزون بر۵۰ صنعت بزرگ و ۲۰ جایگاه CNG گازدار شده است.

وی اظهار کرد: براساس طرح جامع مصوب در شرکت ملی گاز۷۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت خط هفتم به استان هرمزگان اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان بیان کرد: نیروگاه حرارتی بندرعباس، نیروگاه گازی قلعه ­قاضی، نیروگاه ایسین، نیروگاه مپنا قشم، نیروگاه قشم مولد جزو نیروگاه ­های بزرگ گازدار هستند.

حمزوی با اشاره به توسعه گازرسانی به بخش خانگی خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار و ۸۵۸ خانوار هرمزگان از نعمت گازرسانی برخوردارند و از این تعداد ۳۸ هزار و ۴۵۸ خانوار شهری و ۲هزار و ۴۰۰ روستایی هستند.

وی با بیان این که چشم انداز شرکت گاز هرمزگان ارتقا به جایگاه یکی از پنج شرکت گاز استانی برتر در کشور تا سال ۱۴۰۰ است، عنوان کرد: در اجرای طرح جامع گازرسانی ۲۳۵ روستا قرار دارد که از این تعداد ۱۵ روستا گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان اظهار کرد:  هم‌چنین ۱۵ شهر در طرح جامع گازرسانی به تصویب رسیده که از این تعداد ۷ شهر و ۱۵ روستا هم اکنون گازرسانی شده است.

حمزوی ادامه داد: گازرسانی به شهرستان بندرلنگه در حال پیگیری دریافت مجوز است و گازرسانی به باقیمانده شهر قشم، گازرسانی به شرق استان (شهرهای میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد) در حال پیگیری اجرای خط انتقال صادرات گاز به کشور عمان است.

وی اضافه کرد: تکمیل شبکه درگهان و روستای هلر، شهر بستک، بندرخمیر، تکمیل شبکه فازهای ۴ و ۵ بندرعباس، شروع عملیات اجرایی فازهای ۶، ۷ و ۸ شهر بندرعباس، روستاهای پارسیان، پیگیری اخذ مجوز و شروع عملیات اجرایی گازرسانی به تازیان پایین و دهستان ایسین، شهر قلعه قاضی و تخت از برنامه‌های گازرسانی است.

حمزوی افزود: هم‌چنین پیگیری اخذ مجوز و شروع عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای فارغان و احمدی و روستاهای تابعه، ادامه عملیات اجرایی گازرسانی به شهر رودان (دهبارز)، تکمیل شبکه روستاهای دهستان بالا، دهستان پایین، باینوج، شهرستان حاجی آباد و روستاهای تدروئیه، آل کندی، دهنگ و بیگلرآباد در شهرستان بستک نیز از دیگر برنامه­‌ها و اقدامات شرکت گاز هرمزگان در سال ۱۳۹۸ می‌توان نام برد.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان با اشاره به میزان انشعابات و شبکه گازرسانی در استان گفت: تاکنون بیش از ۳۷۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه و قریب به ۵۰۰۰ انشعاب و بیش از ۷۵۰۰ خانوار در استان در سال گذشته گازرسانی شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.