به گزارش کسب و کار نیوز، علی نظری توضیح داد: در این خصوص مشاوران شرکت آب منطقهای در حال تهیه طرحهای تکمیلی هستند.
وی اظهار کرد: در مکانهایی از جادههای اصلی، جادههای فرعی و راه آهن که در سیلاب اخیر برای عبور سیلاب تخریب شده، لازم است با رعایت ضوابط، پل طراحی شده و از انسداد آنها خودداری شود تا مسیر عبور سیلابهای شبیه سیلابهای اخیر همواره باز بماند.
وی با تاکید بر لایروبی و تنقیه مداوم بالادست، مقطع و پایین دست پلها توسط مالکان و متولیان آنها اعم از راه و شهرسازی، راه آهن، شهرداریها، دهیاریها، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی که مالک پلها هستند، تصریح کرد: این عملیات از تشدید اثرات سیل جلوگیری میکند و لازم است سریع انجام شود چرا که در سیلاب اخیر حجم زیادی از رسوبات در اطراف پلها باقی مانده و حجم آبگذری را به شدت کاهش داده است.
انتهای پیام