صفحه اصلی / استان ها / کرمان / درگیر بودن ۷ استان کشور با ملخ
درگیر بودن ۷ استان کشور با ملخ

درگیر بودن ۷ استان کشور با ملخ

رییس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به جنوب استان کرمان و مقابله با آن گزارش داد.

مبارزه با آفت ملخ در هندیجان

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید برخوری امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان با محوریت هجوم ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: از بهمن‌ماه سال ۹۷ اولین موج ورود ملخ‌ها به جنوب استان را داشتیم و تا کنون در حال مقابله با این آفت هستیم.

وی از درگیر بودن ۷ استان کشور با این آفت سخن به میان آورد و در ادامه به شروع گرما و خشک شدن مراتع جنوب کشور اشاره کرد و افزود: سطح سبز تالاب جازموریان باعث جذب ملخ می‌شود و افزایش هجوم ملخ‌ها را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: با استفاده از ۱۵ دستگاه ulv جهت سمپاشی و یک فروند هواپیمای سمپاش ۳۸ هزار هکتار از اراضی جنوب استان را سمپاشی کرده‌ایم، ضمن اینکه ۶۲ هزار هکتار دیگر باید سمپاشی شود.

وی، هزینه سمپاشی هر هکتار را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: تا کنون ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان برای مقابله با ملخ‌های صحرایی هزینه شده که یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و ۹۰۰ میلیون تومان آن از اعتبارات استانی و مابقی اعتبارات کشوری بوده است.

برخوری افزود: تا این لحظه یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بدهکار هستیم.

“عباس سعیدی” رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۴۵ اکیپ برای ردیابی ملخ‌های صحرایی در شمال استان در حال فعالیت هستند. ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال استان سمپاشی شده و حدود ۸ هزار هکتار در شمال استان باید سمپاشی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.