صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کلینتون: جمهوری‌خواهان بین حاکمیت قانون و ترامپ یکی را انتخاب کنند

کلینتون: جمهوری‌خواهان بین حاکمیت قانون و ترامپ یکی را انتخاب کنند

هیلاری کلینتون تاکید کرد، کشمکش میان دولت ترامپ و مجلس نمایندگان آمریکا نشان خواهد داد که دادگاه‌ها و جمهوری‌خواهان از حاکمیت قانون پیروی می‌کنند یا حاکمیت دونالد ترامپ.

هیلاری کلینتون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه دولت اوباما و نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها گفت، اعتراض اخیر دولت ترامپ به احضاریه‌ها و ادعای اقتدار اجرایی در جنگ قدرت با کنگره به مبارزه‌های بزرگ در دادگاه می‌انجامد.

به گفته کلینتون، این مبارزات عمدتا به دیوان عالی کشیده می‌شود. او افزود: در نهایت خواهیم دید که آیا جمهوری‌خواهان کنگره و دادگاه‌ها از حاکمیت قانون تبعیت می‌کنند یا حاکمیت ترامپ.  

وزیر خارجه دوران اوباما در جمع دانشجویان سیاست خارجی همچنین با یادآوری شکستش در انتخابات مقابل ترامپ، از رسانه‌ها و تاثیر تئوری‌های توطئه بر کارزار انتخاباتی خودش را مورد انتقاد قرار داد. او با اشاره به اخباری جعلی مبنی بر نقش یک پیتزا فروشی در واشنگتن که او راه‌اندازی کرده بود و گفته می‌شد در حلقه قاچاق جنسی کودکان نقش داشت، گفت: ببینید یک دروغ، دروغ پیتزاگیت چه تاثیری داشت. این مساله موجب شد تا مردی در کارولینای شمالی در دسامبر ۲۰۱۶ در این رستوران تیراندازی کند اما کسی آسیبی ندید. این نوع تحریک، این نوع توطئه و این دروغ‌ها واقعا تبعاتی جهانی دارد. بنابراین ما باید بدانیم که چطور این مسائل را مدیریت کنیم و مقابل آنها بایستیم.  

کلینتون همچنین با اشاره به ایران گفت، شدیدا نگران است که “نوعی تمایل” در بخشی از دولت برای تحریک چیزی می‌بیند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.