صفحه اصلی / استان ها / پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان
پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

کسب و کار نیوز:رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت دانه های روغنی در استان کرمان ۲۰۰۰ هکتار است که ۱۱۰۰ هکتار آن کلزا و ۹۰۰ هکتار آن کنجد و گلرنگ است افزود: پیش بینی می شود ۵۰۰۰ تن دانه های روغنی در سال جاری در استان کرمان برداشت شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت کلزا در منطقه شهداد، با بیان اینکه برداشت محصول کلزا در استان کرمان از ۲۰ فروردین ماه در بخش شهداد شهرستان کرمان آغاز شده است افزود: بالغ بر ۱۱۰۰ هکتار کلزا در شهرستان‌های ارزوئیه، بردسیر و کرمان کشت شده، که پیش بینی می شود بالغ بر ۲۰۰۰ تن کلزا از این مزارع برداشت گردد.

سعیدی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت دانه های روغنی در استان کرمان ۲۰۰۰ هکتار است که ۱۱۰۰ هکتار آن کلزا و ۹۰۰ هکتار آن کنجد و گلرنگ است افزود: پیش بینی می شود ۵۰۰۰ تن دانه های روغنی در سال جاری در استان کرمان برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان خاطر نشان کرد: در بخش شهداد شهرستان کرمان ۱۹۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا وجود دارد و قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار ریال می باشد و کشت کلزا علاوه بر تامین نیاز روغن، به حاصلخیزی خاک کمک می کند و امسال بیمه کلزا در تمامی مزارع استان انجام شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.