صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / بهره‌برداری از ۷۰۰ واحد تخریبی روستایی زلزله زده کرمانشاه
بهره‌برداری از ۷۰۰ واحد تخریبی روستایی زلزله زده کرمانشاه

فرماندار خبر داد:

بهره‌برداری از ۷۰۰ واحد تخریبی روستایی زلزله زده کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از بهره برداری از ۷۰۰ واحد تخریبی روستایی زلزله زده این شهرستان خبر داد.

پس از زلزله

به گزارش کسب و کار نیوز و ایرنا با اشاره به تأیید خسارت وارد شده به دو هزار و ۵۷۳ واحد روستایی در اثر زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ۹۶ در حوزه شهرستان کرمانشاه، گفت: برای تمامی این واحدها برای تخصیص تسهیلات در بانک‌ها پرونده تشکیل شد که از این تعداد دو هزار و ۸۴ واحد با تکمیل به موقع پرونده خود موفق به اخذ تسهیلات مورد نظر شده و عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده خود را آغاز کردند.

رنجبر با بیان اینکه هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی از این واحدها به پیشرفت‌های قابل قبولی رسیده اند، افزود: صاحبان برخی از این واحدها در مراجعه به بانک تعلل کرده و برای تکمیل پرونده خود جهت دریافت تسهیلات اقدامی نکرده‌اند.

رنجبر با بیان اینکه صاحبان واحدهای مسکونی که برای تکمیل پرونده خود به بانک‌ها مراجعه نکرده اند تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند این کار را انجام دهند، اضافه کرد: قرار شده از طریق بخشداری‌ها و ستاد بازسازی بنیاد مسکن تذکرات لازم برای مراجعه به بانک و تعیین تکلیف پرونده‌هایشان به این افراد داده شود.

فرماندار کرمانشاه گفت: عمده واحدهای آسیب دیده در جریان زلزله سال ۹۶ در حوزه شهرستان کرمانشاه مربوط به روستاهای بخش کوزران و ماهیدشت بوده‌اند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت واحدهای آسیب دیده شهری حوزه شهرستان کرمانشاه در جریان زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه داشت و افزود: در شهر کرمانشاه ۶۱ واحد آسیب دیده به بانک معرفی شده بودند که تاکنون با ۵۰ واحد برای پرداخت تسهیلات انعقاد قرارداد شده و ۴۵ واحد نیز با دریافت تسهیلات کار بازسازی واحدهای مسکونی خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: در حوزه شهری بخش کوزران نیز ۸۸ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند که تاکنون با ۷۹ مورد آنها انعقاد قرارداد شده و ۶۴ واحد نیز موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

رنجبر گفت: در حوزه شهری بخش ماهیدشت نیز ۱۰ واحد معرفی شده به بانک داشتیم که هفت واحد از این تعداد عملیات اجرایی را آغاز کرده اند.

فرماندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به شهر هلشی داشت و افزود: سه واحد مسکونی در این شهر به بانک معرفی شده بودند که با همگی آنها قرارداد منعقد شده و ضمن دریافت تسهیلات کار بازسازی واحدهای تخریبی خود را آغاز کرده‌اند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به تخریب ۱۱۴ واحد مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی بخش‌های کوزران و ماهیدشت در حوزه شهرستان کرمانشاه در جریان زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه داشت و افزود: تاکنون عملیات احداث ۳۶ واحد از این واحدهای تخریبی به اتمام رسیده و مابقی نیز با میانگین پیشرفت بالای ۸۰ درصد در دست ساخت هستند.

رنجبر با اشاره به بازسازی ۹۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد حوزه شهرستان کرمانشاه که در زلزله آسیب دیده بودند، گفت: این واحدها با پیشرفتی بالای ۹۵ درصد در حال ساخت هستند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه تعهد کرده اند ۱۸ مدرسه آسیب دیده در جریان زلزله در حوزه شهرستان کرمانشاه را بسازند، گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۱۷ واحد آموزشی در سطح ۱۷ شهر و روستای کرمانشاه آغاز شده که کار بازسازی ۱۲ واحد آنها به اتمام رسیده و پنج واحد باقیمانده نیز تا پایان شهریور امسال تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

رنجبر اضافه کرد: این واحدهای آموزشی دارای ۶۴ کلاس درس بوده و برای ساخت آنها ۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به خسارت‌های وارد آمده در اثر بارندگی‌های شدید فروردین ماه در حوزه شهرستان کرمانشاه داشت و افزود: در جریان بارندگی‌های شدید به ۵۴۶ واحد مسکونی شامل ۵۱۸ واحد روستایی و ۲۸ واحد شهری خسارت وارد آمده است.

وی گفت: پرونده‌های مربوط به این واحدها تکمیل شده و منتظر دریافت دستورالعمل‌ها در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات هستیم.

رنجبر گفت: بر اساس اعلام‌های قبلی قرار شده به واحدهای آسیب دیده شهری مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و به واحدهای روستایی نیز ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به همراه ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.