صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / هنوز نتوانسته‌ایم توانمندیهای عشایر را در کشور معرفی کنیم
هنوز نتوانسته‌ایم توانمندیهای عشایر را در کشور معرفی کنیم

رییس سازمان امور عشایر:

هنوز نتوانسته‌ایم توانمندیهای عشایر را در کشور معرفی کنیم

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: هنوز نتوانسته ایم ظرفیت‌ها و توانمندیهای عشایر را در کشور معرفی کنیم.

جشنواره بازی‌های بومی- محلی و عشایری در روستای قره اوغلانلو بخش زنجانرود استان زنجان

به گزارش کسب و کار نیوز، کرمعلی قندالی در آئین تودیع و معارفه مدیر امور عشایر استان کرمانشاه، از عشایر به عنوان مردمی نجیب، ساده زیست و کم توقع یاد کرد و افزود: باید به دنبال ارائه خدمات صادقانه به این قشر مولد باشیم.

قندالی با اشاره به جمعیت جامعه عشایری کشور افزود: بر اساس آخرین آمار جمعیت جامعه عشایری کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و شامل ۲۱۳ هزار خانوار است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه عشایر کشور ۱.۸ درصد جمعیت کشور را شامل می می‌شوند، گفت: با این وجود ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور که معادل ۱۹۰ هزار تن است، توسط عشایر تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۸ درصد دام سبک کشور به عشایر تعلق دارد، ضمن اینکه ۳۵ درصد صنایع دستی کشور نیز توسط عشایر تولید می‌شود.

قندالی گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها هنوز نتوانسته‌ایم ظرفیت‌ها و توانمندیهای عشایر را در کشور به خوبی معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرف چهار پنج سال گذشته دولت، مجلس و دستگاه‌های مرتبط توجه ویژه‌ای به حوزه عشایری داشته‌اند، گفت: اجرای پروژه‌های عشایری مختلف در مناطق عشایری گواه این مدعا است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور اضافه کرد: در دو سال گذشته بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار سازمان امور عشایری قرار گرفته که اتفاق بسیار خوبی بوده است.

قندالی گفت: در حوزه تسهیلات نیز اتفاقات خوبی بریا جامعه عشایری کشور رخ داده، به نحوی که از سال ۹۴ تا پایان سال گذشته هزار میلیارد تومان تسهیلات فقط مختص سازمان عشایری تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در ادامه با بیان اینکه عشایر استان کرمانشاه جزو اولین کسانی بودند که در جریان جنگ تحمیلی وارد میدان شده و به دفاع از کیان ایران اسلامی پرداختند و رشادت‌های آنها در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسیده، اظهار کرد: دین بزرگی به عشایر نقاط مرزی به ویژه عشایر این استان داریم و اگر رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های این مردم را فراموش کنیم بی انصافی کرده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تخصیص تسهیلات به عشایر مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در جریان زلزله سال ۹۶ این استان گفت: در جریان زلزله برای هزار خانوار عشایری ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با دوره برگشت ۵ ساله پرداخت شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.