صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / نبود اداره کل ‌راه آهن‌ در کرمانشاه مسافران را بلاتکلیف کرده است
نبود اداره کل ‌راه آهن‌ در کرمانشاه مسافران را بلاتکلیف کرده است

معاون استاندار:

نبود اداره کل ‌راه آهن‌ در کرمانشاه مسافران را بلاتکلیف کرده است

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر، گفت: در حال حاضر استفاده بهینه از قطار در استان صورت نمی‌گیرد.

مهرداد سالاری

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرداد سالاری امروز (۱۸ اردیبهشت) در جلسه تشکیل اداره کل راه آهن کرمانشاه و توسعه راه آهن منطقه با اشاره به رسیدن ریل به استان در اواخر سال ۱۳۹۶، گفت: این امر موهبتی بزرگ برای استان بود، اما میزان جابجایی بار و مسافر در حال حاضر نشان می‌دهد آنطور که باید از این زیرساخت استفاده نکرده ایم‌.

سالاری افزود: یکی از بهره برداری‌های اصلی ریل بحث حمل بار است، اما متأسفانه بهره‌ای در این زمینه نبرده ایم و این در حالی است که حمل بار با سیستم ریلی هم ایمن بوده و هم با هزینه پایین انجام می‌شود.

وی به راه اندازی دهکده لجستیک در استان اشاره کرد و افزود: این دهکده نسبت به بندر خشک مزایای بسیاری دارد. با وجود دهکده این امکان وجود دارد که بار در مسیرهای زیر ۳۰۰ کیلومتر از طریق مسیرهای جاده‌ای به دهکده لجستیک منتقل شده و از آنجا از طریق خطوط ریلی به بنادر کشور حمل شود و این دهکده ظرفیت بزرگی برای توسعه خطوط ریلی استان به شمار می‌رود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به قطب بودن استان در غرب کشور، گفت: زیرساخت‌های استان از جمله فرودگاه و راه آهن خدمات رسانی به استان‌های هم جوار و حتی استان‌های مرزی کشور عراق را بر عهده دارد و این امر هم ظرفیت دیگری برای توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر محسوب می‌شود.

سالاری در ادامه بر توسعه قطار در بخش سخت افزاری آن تاکید کرد و افزود: هنوز کارهایی در مسیر ریلی استان باقی مانده که انجام آنها موجب می‌شود سرعت حرکت قطارها به حد رضایت بخشی برسد و برای سفر جذاب باشد.

وی افزود: از طرفی واگن‌هایی که به استان می آیند باید حداقل کیفیت را داشته باشند که مسافر برای سفر با آنها رغبت داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت استان برای ایجاد مسیر پیوسته ترانزیتی گفت: حتی تلاش داریم بلیت واحد برای این مسیر تهیه کنیم که در کنار بار، مسافر هم بتواند در یک مسیر پیوسته از خطوط ریلی، هوایی و جاده‌ای استفاده کند.

وی در ادامه راه اندازی دهکده لجستیک را از اولویت‌های استان اعلام و تصریح کرد: راه اندازی این دهکده در کنار بحث صادرات، انجام تجارت دوسویه با کشور عراق است.

سالاری در ادامه بر تشکیل اداره کل راه آهن در استان تاکید کرد و افزود: نبود این اداره در استان موجب شده بسیاری مشکلات مسافران و صاحبان بار بلاتکلیف بماند و این امر نارضایتی‌های بسیاری به وجود آورده است.

وی افزود: کنترل از راه دور قطعاً دشوار است و نبود اداره کل راه آهن، موجب تلخ شدن شیرینی رسیدن قطار در کام کرمانشاهیان شده است و مسافران و صاحبان بار به معنای واقعی در محل ایستگاه‌ها به معنای واقعی بلاتکلیف هستند.

سالاری تصریح کرد: از طرفی با راه اندازی اداره کل خدمات دهی به مردم بهتر شده و به راحتی می‌توان در محل ایستگاه حداقل ۲۰۰ شغل ایجاد کرد.

وی افزود: جلساتی برای راه اندازی اداره کل راه آهن تشکیل شده اما به دلیل پاره‌ای مشکلات این امر دچار تأخیر شد و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی اداره کل راه آهن در استان باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.