صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / تبعات اجتماعی سیلاب، خوزستان را درگیر کرده است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:

تبعات اجتماعی سیلاب، خوزستان را درگیر کرده است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه تبعات اجتماعی سیلاب، خوزستان را درگیر کرده است، گفت: طرح تسهیل‌گری اجتماعی روستاهای سیل‌زده هفته آینده به صورت عملیاتی در مناطق سیل‌زده اجرا خواهد شد.

سیل خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز، کریمی‌کیا در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بحث تبعات اجتماعی سیلاب خوزستان را درگیر کرده است که باید جهت کاهش این تبعات تلاش شود.

وی افزود: در کنار همه مضرات اقتصادی که سیلاب به خوزستان تحمیل کرد، اکنون خشکسالی که یکی از علت‌های اصلی مهاجرت و حاشیه‌نشینی در خوزستان که در سال‌های گذشته بود، برطرف شده است. نگرانی بابت روند حاشیه‌نشینی در خوزستان با سیلاب برطرف خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که روند بازگشت روستاییان به منازل خود که بیشترین درگیری با سیلاب را داشتند، انجام شود. قشری که درگیر سیلاب شده، قشر مولد جامعه بوده است که شیوه و سبک زندگی آنها با زندگی شهری متفاوت است. همه هم و غم ما در حوزه اجتماعی این بود که روند بازگشت هر چه سریع‌تر انجام شود.

کریمی‌کیا با اشاره به طرح‌های در دست اقدام در مناطق سیل‌زده، بیان کرد: طرح تسهیل‌گری اجتماعی روستاهای سیل‌زده از روزهای گذشته آغاز شده و ارزیابی پس از وقوع سیلاب در مناطق روستایی انجام شده است. در این طرح مختصات روستاها و اتفاقاتی که در زمان سیل در روستاها رخ داده و اینکه اهالی روستاها به کدام کمپ‌ها منتقل شده‌اند، آماده شده است.

وی عنوان کرد: هدف کلی طرح تسهیل‌گری اجتماعی روستاهای سیل‌زده این است که با کمک نیروهای محلی و روستاییان، منطقه به حالت عادی برگردد و امکانات روستاها جهت زیست عادی روستاییان فراهم شود. این طرح در چهار سطح اجرا خواهد شد. کارهای این طرح تا جمعه نهایی و از شنبه به صورت عملیاتی در مناطق سیل‌زده و روستاها اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: یکی از مسائلی که بسیار اهمیت دارد، بحث بهداشت محیط مناطق سیل‌زده است که در این راستا تقریباً یک هزار نفر از جوانان داوطلب که در اردوهای جهادی حضور دارند، در مرحله بازتوانی نیز در کنار ما هستند. این افراد را به مراکز بهداشتی ارجاع داده‌ایم تا جهت فراهم کردن شرایط بهداشتی روستاها اقدام شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.