صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / آغاز بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان از هفته آینده / مسئولین احساس نکنند شرایط عادی است
آغاز بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان از هفته آینده / مسئولین احساس نکنند شرایط عادی است

استاندار مطرح کرد:

آغاز بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان از هفته آینده / مسئولین احساس نکنند شرایط عادی است

استاندار خوزستان گفت: برنامه‌های زیرساختی درازمدتی مانند ایجاد کانال‌های سیلاب بر در دستور کار است تا برای سیل‌های بعدی مقاوم‌تر شویم و آسیب‌پذیری به حداقل برسد.

غلامرضا شریعتی

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا شریعتی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده که امروز (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شده است هر هفته یک بار جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده تشکیل شود. همچنین بنا است شش کمیته این قرارگاه حداقل هر هفته دو جلسه تشکیل داده و مصوباتی داشته باشند و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به زمان آغاز بازسازی مناطق سیل‌زده افزود: هفته آینده بازسازی در یکی از مناطق سیل‌زده آغاز می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین مقرر شده است که همه امکانات جهت تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی بسیج شود تا زمین‌ها برای کشت تابستانه آماده شوند.

شریعتی بیان کرد: باید برای برگرداندن شرایط در مناطق سیل‌زده به حالت عادی تلاش شود و روند امید به زندگی افزایش یابد و مردم جهت کشت تابستانه آماده شوند و دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی تاکید کرد: مسئولین به هیج وجه نباید احساس کنند شرایط عادی شده است و همچنان نقطه مهم در ذهن‌شان و مهم‌ترین اولویت آنها بحث مناطق سیل‌زده باشد

استاندار خوزستان با بیان اینکه اولویت نخست، حل مسائل سیل است، خاطرنشان کرد: اگر ما شرایط را عادی ندانیم، می‌توانیم زندگی مردم را به حالت عادی برگردانیم اما اگر مسئولان شرایط را عادی تلقی کنند و حساسیت لازم را نداشته باشند، همچنان مردم در محنت و زحمت خواهند بود. با هر مسئولی که احساس کند شرایط عادی است، برخورد خواهم کرد.

شریعتی با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در بازسازی مناطق سیل‌زده، عنوان کرد: با توجه به شرایط گرما و سختی که مردم متحمل شده‌اند، دستگاه‌های اجرایی جهت بازسازی مناطق سیل‌زده منتظر ابلاغ اعتبار نمانند و با تمام توان و بسیج امکانات کار را آغاز کنند. دولت نیز متعهد است و مسئولان از بابت ابلاغ اعتبار نگرانی نداشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم در وقت مقرر پکیج‌های یک‌ماهه را مجدداً بین سیل‌زدگان توزیع کنیم. همچنین مدارس آسیب‌دیده تا مهرماه احداث خواهد شد و سایر امکانات دستگاه‌ها در این امر بسیج خواهند شد.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای نیز برای تمرکز خیرین در راستای هماهنگی در کمک‌ها تشکیل می‌شود. همچنین امیدواریم با اقداماتی که کمیته برآورد خسارت‌ها انجام می‌دهد، ظرف هفته آینده امکانات جمع‌آوری شده بین سیل‌زدگان توزیع شود تا شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین برنامه‌های زیرساختی درازمدتی مانند ایجاد کانال‌های سیلاب در دستور کار است تا برای سیل‌های بعدی مقاوم‌تر شویم و آسیب‌پذیری به حداقل برسد. طبق نظر کارشناسان لایروبی مخصوصاً در حوضه کارون تأثیر علمی بر کنترل سیل ندارد و گاهی شاید نتیجه بر عکس داشته باشد.

شریعتی با اشاره به فروکش آب در حوضه‌های خوزستان، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط در حوضه کارون و دز بهتر شده است و تا چند روز آینده در شادگان نیز مشکل خاصی نخواهیم داشت. در حوضه کرخه نیز حدود دو روز است که دبی کاهش یافته است و احتمالاً در یک تا دو روز آینده شرایط بهبود می‌یابد. پس از فروکش آب، دستگاه‌ها می‌توانند جهت فراهم کردن شرایط زمین‌ها برای کشت تابستانه اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.