صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود.

آرم قضایی

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در کارگاه آموزشی محاسن و معایب قانون جدید و نحوه اجرای محکومیت‌های مالی ویژه قضات استان، گفت: خوشبختانه عملکرد دستگاه قضائی استان در بخش‌های مختلف مطلوب بوده و برخوردار از قضات پاک‌دست و توانمند است.

وی ضمن اشاره به نام‌گذاری امسال به سال رونق تولید، افزود: همه باید در تحقق شعار سال همت مضاعف کنیم، مبادا زمینه تعطیلی واحدهای تولیدی فراهم شود، لذا دستگاه قضائی استان در اجرای احکام با موضوع مسائل اقتصادی و کارخانجات ضمن توجه به حقوق محکوم‌له مانع تعطیلی کارخانجات خواهد شد؛ چراکه عده زیادی از فعالیت واحدهای تولیدی ارتزاق می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در ادامه بر توجه و اهتمام همه قضات و کارکنان بر نوع برخورد با ارباب‌رجوع تأکید کرد و افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه برخورد خوب و مناسب با ارباب‌رجوع است، مبادا با عمل و رفتار خود موجب تکدر خاطر مراجعان شویم، شاید به دلایل قانونی نتوانیم خواسته مراجعان را برآورده کنیم اما باید رفتاری در خور و شأن آن‌ها داشته باشیم.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: یکی دیگر از تأکیدات مقام معظم رهبری، توصیه به دستگاه قضائی بر مردمی بودن این دستگاه است، لذا قضات دستگاه قضائی در این راستا با حضور در جمع مردم، مساجد و مصلی‌ها ضمن استماع مسائل و مشکلات به سوال‌های حقوقی آن‌ها نیز پاسخ دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز ضمن تشکر از خدمات ارزشمند دستگاه قضائی استان، گفت: خوشبختانه عملکرد مجموعه کارکنان دستگاه قضائی استان نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد که از این حیث جای تقدیر دارد.

آیت‌الله علی خاتمی افزود: حقیقتاً کار قضاوت، کار بسیار دشوار و سنگینی است؛ چراکه با حقوق مردم سر و کار دارد. جایی که حقوق مردم مطرح است نباید کوتاهی کنیم. جایگاه قضات جایگاه ارزشمندی است و بهترین پاداش برای قاضی است؛ چراکه کار قاضی اجرای عدالت است.

امام جمعه زنجان اظهار کرد: در ارتباط با گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب نقشه راه را تدوین کردند و ما باید بر اساس این نقشه آن را به‌طور صحیح ریل‌گذاری کنیم و در مسیر آن قرار گیریم و هر کس در هر مقام و مسولیتی، وظیفه انجام آن را بر عهده دارد.

وی ضمن اشاره به نام‌گذاری امسال به سال رونق تولید، گفت: در صدور آرا، رفع موانع مورد توجه قرار گیرد. مبادا با کار و رفتاری موجب تعطیلی واحدی شویم که به‌طور حتم با این کار به اقتصاد لطمه خواهیم زد، البته در اینجا باید حقوق مدعی حفظ شود.

وی در ادامه به خصوصیات مؤمن اشاره و خاطرنشان کرد: ما دو نوع دادگاه داریم، یکی دادگاه مربوط به افکار عمومی و دیگری دادگاه عدل الهی است. ما در دادگاه عدل الهی باید پاسخ‌گو باشیم و باید طوری رفتار کنیم که در این دادگاه سربلند بیرون آییم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.