صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صلاحیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری ارزیابی می‌شود
صلاحیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری ارزیابی می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم :

صلاحیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری ارزیابی می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از بازنگری صلاحیت دانشگاه‌هایی که دوره دکتری دارند خبر داد و گفت: از مهر سال جاری هیات‌هایی چهارنفره به منظور ارزیابی مجدد صلاحیت راه‌اندازی دوره دکتری دانشگاه‌ها به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

دانشگاه ها

دکتر محمدرضا آهنچیان در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از بازنگری صلاحیت دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان دوره دکتری خبر داد و اظهار کرد: هیأت نظارتی شامل چهار نفر از کارگروه‌ها و هیأت‌های نظارت استانی تشکیل خواهند شد که با ارزیابی کیفیت دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها، صلاحیت این مراکز برای پذیرش دانشجوی دکتری را با یک فرمول و در قالب‌های مشخصی بررسی خواهند کرد. بر این اساس تنها فعالیت دانشگاه‌ها و مراکزی که امتیازات لازم را داشته باشند در زمینه جذب دانشجویان دکتری ادامه خواهد داشت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های فوق، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که صلاحیت لازم برای پذیرش دانشجوی دکتری را کسب نکنند مجوز آنها برای پذیرش دانشجو در این دوره لغو می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تاکید کرد: در حال حاضر هیأت‌ها و کارگروه‌های لازم برای بررسی صلاحیت دانشگاه‌هایی که دوره دکتری دارند در وزارت علوم تشکیل می‌شوند و ما امیدوار هستیم از مهر جاری اولین اعزام‌های خود را برای بررسی صلاحیت دانشگاه‌ها به منظور پذیرش دانشجو در دوره دکتری آغاز شود. این هیأت‌ها به صورت چهارنفره در دانشگاه‌ها اعزام خواهند شد.

دکتر آهنچیان تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس آئین نامه هر دوره دکتری راه‌اندازی شده در دانشگاه‌ها حداقل هر سه و حداکثر پنج سال یکبار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین ارزیابی‌های فعلی برای دوره‌های دکتری برای سه سال قبل صورت می‌گیرد و مثلاً دانشگاه‌هایی که در سال ۱۳۹۷ دوره دکتری راه‌اندازی کرده‌اند در این ارزیابی‌ها قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تاکید کرد: تاکنون ارزیابی صلاحیت دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها با جدیت فعلی در دانشگاه‌ها صورت نمی‌گرفت و یا در نتیجه عدم صلاحیت، مجوزی لغو نمی‌شد. اما با این برنامه دانشگاه‌هایی که امتیازات راه‌اندازی دکتری نداشته باشند مجوز پذیرش آنها لغو خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.