سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / گزیده اخبار حقوقی هفته‌ای که سپری شد
گزیده اخبار حقوقی هفته‌ای که سپری شد

گزیده اخبار حقوقی هفته‌ای که سپری شد

تغییرات جدید در دستگاه قضایی، احضار مهناز افشار، بازداشت محسن فروزان و همسرش، ختم رسیدگی به پرونده موسسات مالی و ... گزیده اخبار حقوقی هفته گذشته بودند.

آرم قضایی

به گزارش کسب و کار نیوز گفت که سکته یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه -اعضای هیأت مدیره سابق این بانک- از سوی پزشکی قانونی تأیید شده است.

حکم پرونده گروه هدایتی تا ١٠ روز آینده صادر می‌شود

قاضی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از قتل حاجیان که در دوره‌ای وکیل هدایتی بوده است شائبه‌ای مبنی بر اینکه این فرد جعبه سیاه بانک سرمایه است مطرح شد، گفت: پرونده بانک سرمایه نزدیک به ۴۰۰ متهم دارد که چند بخش آن با کیفرخواست به دادگاه آمده است در هفته‌های آتی رسیدگی به پرونده بقیه اعضای هیئت مدیره و برخی از متهمین را آغاز خواهیم کرد و حکم پرونده گروه هدایتی تا ١٠ روز آینده صادر می‌شود.

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت ۵ اردیبهشت ماه به ایسنا گفت که حمید حاجیان از وکلای دادگستری شب گذشته (چهارشنبه) ۴ اردیبهشت ماه بر اثر تیراندازی در کامرانیه تهران کشته شد.

نظر یک حقوقدان درباره پیشنهاد اجرای حد قذف در استادیوم آزادی!

یک وکیل دادگستری در رابطه با اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «افرادی که دشنام ناموسی داده اند در همان وسط استادیوم آزادی حد قذف یعنی ۸۰ ضربه شلاق درباره آنها اجرا شود» گفت: این سخن قانونی و واجد شرایط حقوقی نیست زیرا اثبات قذف بسیار مشکل است و مراحلی دارد.

دکتر قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران روز شنبه ۷ اردیبهشت ماه گفت که پیکرجان باخته ورزشگاه آزادی دقایقی پیش به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک تحویل داده شد.

اولین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۹۸ برگزار می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اولین نشست خبری کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در سال جدید، ساعت ۱۱:۳۰ شنبه ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

حق با شفر است یا استقلال؟

رسول کوهپایه زاده وکیل دادگستری با اشاره به رفتار باشگاه استقلال با شفر و راه ندادن او به محل تمرین این تیم، گفت: اگر به صورت قانونی و رسمی و براساس قرارداد مراتب عزل ایشان ابلاغ شده باشد دیگر نیازی به حضور ایشان در تمرین نیست ولی صرفاً اگر در سایت منعکس شده و ابعاد خبری پیدا کرده، این امر دلیلی بر اطلاع مربی نمی‌شود و باید به صورت رسمی و قانونی این عزل ابلاغ شده باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.