صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مسابقات “هوافضا”، گامی برای آشنایی جامعه علمی با کاربردهای غیرنظامی رشته هوافضا
مسابقات “هوافضا”، گامی برای آشنایی جامعه علمی با کاربردهای غیرنظامی رشته هوافضا

مسابقات “هوافضا”، گامی برای آشنایی جامعه علمی با کاربردهای غیرنظامی رشته هوافضا

دبیر علمی یازدهمین دوره‌ مسابقات ملی هوافضا با اشاره به اینکه عموم جامعه رشته‌ هوافضا را بعنوان خلبان و موشک می‌شناسند، گفت: از مهم‌ترین هدف‌های این مسابقات آشنایی جامعه‌ علمی و فرهنگی با رشته‌ هوافضاست.

نخستین دوره مسابقات دانش آموزی هوا فضای استان خراسان رضوی در شهر جدید گلبهار

مهدی سبزه پرور از موسسین دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیرعلمی یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر دانش آموز باید از راهی که در آینده قدم می‌گذارد آگاهی داشته باشد و منتظر نباشد تا توسط دیگران استخدام شود، گفت: ما قصد داریم با این مسابقات و ارتباطات، رشته هوافضا را به شکل درست معرفی کنیم و علاوه بر کاربردهای نظامی رشته هوافضا، دانش‌آموزان و دانشجویان را با کاربردها و اشتغالزایی غیرنظامی این رشته نیز آشنا کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه امروزه دوران بردگی گذشته است، هرکس باید بتواند روی پای خود بایستد و با همکاری محصول خود را به اوج و تا مرحله تولید انبوه برساند.

دکتر سبزه پرور تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با تبدیل امکانات در تکنولوژی‌های هوا فضا به سایر وسایل در دسترس جامعه، آیندگان را از اقتصاد سنتی که در جامعه حاکم است، نجات دهیم.

دبیر علمی این مسابقات در پایان با اشاره به برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای مسابقات آینده گفت: همانطور که امسال بخش‌هایی مثل “سرعت پهپادها”و “شبیه‌سازی” را به مسابقات اضافه کردیم، قصد داریم برای سال آینده با دانشگاه‌های خارجی ارتباط بگیریم تا مسابقات را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، یازدهمین دوره مسابقات ملی هوا و فضا از روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در دانشگاه امیرکبیر آغاز به کار کرده و تا امروز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد، طی این دو روز در مجموع ۸۸۰ تیم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقه شامل لیگ‌های هاورکرفت با حضور لیگ راکت آبی با حضور ۶۰ تیم، لیگ گلایدر دانش‌آموزی با حضور ۷۲ تیم، گلایدر آزاد با حضور ۲۵ تیم، لیگ سرعت پهپاد با هدف عبور سریع از منابع، لیگ شبیه‌سازی با هدف ارتقای محیط گرافیگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.