صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار پنتاگون نسبت به تقویت فعالیت‌های نظامی چین در شمالگان
هشدار پنتاگون نسبت به تقویت فعالیت‌های نظامی چین در شمالگان

هشدار پنتاگون نسبت به تقویت فعالیت‌های نظامی چین در شمالگان

پنتاگون در گزارشی اعلام کرد، افزایش فعالیت‌های چین در منطقه شمالگان می‌تواند راهی به سمت تقویت حضور نظامی شامل استقرار زیردریایی‌های این کشور به عنوان یک عامل بازدارنده علیه حمله‌ای اتمی باشد.

ناو چینی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ارزیابی شامل گزارش سالانه ارتش آمریکا به کنگره درباره نیروهای مسلح چین و انتشار نخستین گزارش سیاست‌گذاری رسمی شمالگان دولت پکن در ژوئن می‌شود.

چین در گزارش خود به برنامه‌هایی برای توسعه خطوط کشتیرانی بر اساس گرمایش زمین به منظور تشکیل یک “جاده ابریشم قطبی” و برمبنای ابتکار عمل “کمربند و جاده” شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین می‌پردازد.

چین با وجود آنکه یک کشور شمالگان نیست اما فعالیت‌هایش را در این منطقه بسیار زیاد کرده و به یک عضو ناظر در شورای شمالگان در ۲۰۱۳ تبدیل شده است. این مساله باعث بروز نگرانی‌هایی برای کشورهای عضو درباره فعالیت‌ها و تمایلات بلندمدت استراتژیک پکن شامل استقرار احتمالی نظامی شده است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا قرار است در نشست هشت کشور شورای شمالگان در فنلاند که از روز دوشنبه کلید می‌خورد، شرکت کند.

در گزارش پنتاگون به این مساله اشاره شده که دانمارک نگرانی خود را درباره تمایل چین در منطقه گرینلند ابراز کرده که شامل پیشنهادهایی از سوی چین برای ایجاد یک پایگاه تحقیقاتی و ماهواره‌ای، بازسازی فرودگاه‌ها و گسترش استخراج معدن می‌شود.

در ادامه گزارش پنتاگون همچنین ذکر شده است: تحقیقات غیرنظامی احتمالاً با هدف تقویت حضور نظامی چین در اقیانوس شمالگان است که شامل استقرار زیردریایی در منطقه به عنوان عامل بازدارنده در مقابل حملات اتمی است. همچنین ارتش چین یگان زیردریایی خود را با بالاترین کیفیت مدرن کرده است. نیروی دریایی چین چهار زیردریایی اتمی مجهز به موشک بالستیک، شش زیردریایی تهاجمی اتمی و ۵۰ زیردریایی تهاجمی عادی را عملیاتی کرده است. رشد نیروی زیردریایی چین کاهش داشته و احتمالاً رشد آن بین ۶۵ تا ۷۰ فروند تا ۲۰۲۰ می‌رسد.

آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون در گزارش ژانویه خود نوشته بود که نیروی دریایی چین دست کم به پنج زیردریایی کلاس “جین” برای حفظ تداوم بازدارندگی اتمی خود در دریا نیاز دارد.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه گزارش خود با اعلام اینکه اکثریت دکترین نظامی چین در قبال تایوان است، نوشت: اگر پکن تصمیم بگیرد تا از نیروی نظامی خود علیه تایوان استفاده کند، چندین سناریوی بالقوه دارد که شامل کمپین جامع برای مجبور کردن تایوان برای پیوستن به چین یا گفتگوی اتحاد است. چین می‌تواند از حملات موشکی و حملات دقیق هوایی علیه سیستم‌های دفاعی شامل پایگاه‌های هوایی، سایت‌های راداری، موشکی و فضایی و همچنین تأسیسات ارتباطی برای تضعیف تایوان و رهبری آن استفاده کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.