صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۵۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه تحویل شده است

رییس کمیته امداد:

۵۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه تحویل شده است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تا به امروز 5200 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته و تحویل شده است.

زلزله کرمانشاه -مسکن مهر

به گزارش کسب و کار نیوز پرویز فتاح در سفر یکروزه خود به استان کرمانشاه امروز(۱۲ اردیبهشت) در دیدار با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، به تشریح خدمات امداد در استان و کمک های جمع آوری شده مردمی در سال گذشته پرداخت.

فتاح با اشاره به عملکرد مطلوب کمیته امداد در تمامی عرصه‌های خدمات رسانی به محرومین، به خدمات این نهاد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ساخت ۵۴۰۰ واحد مسکونی در این مناطق را متعهد شده بودیم که خوشبختانه تا به امروز ۵۲۰۰ واحد ساخته و تحویل شده است.

وی با بیان اینکه ساخت مابقی واحدها به خاطر جابجایی چندین روستا به تاخیر افتاد، گفت: امروز نیز شاهد افتتاح ۱۲۲ واحد مسکونی دیگر هستیم و افتخار داریم اعلام کنیم مسئولیت خود را در بحث زلزله کرمانشاه به خوبی انجام دادیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به خدمات این نهاد در حوزه اشتغال استان هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به حدود پنج هزار نفر در کرمانشاه پرداخت شد که بیش از درصد تعیین شده برای این استان بود.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به این میزان استقبال از تسهیلات اشتغالزایی، امسال سهم این استان را به دو برابر افزایش خواهیم داد.

وی به کمک های جمع آوری شده در استان در سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته علی رغم فشارهای اقتصادی در مجموع کمک های جمع آوری شده در استان در بحث زکات، صدقات و سایر موارد حدود ۷۲ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۳۹۶ با رشد خوبی همراه بود.

وی افزود: همچنین علی رغم شرایط اقتصادی موجود بازهم در جریان سیل اخیر در کشور سخاوت مردم کرمانشاه را شاهد بودیم و در مجموع برای کمک به سیل زدگان استان های گلستان، لرستان و خوزستان شش میلیارد تومان کمک مردمی در کرمانشاه جمع آوری شد.

فتاح تصریح کرد: این کمک ها از سوی مردم کرمانشاه و به ویژه مردم شهرستان های زلزله زده بسیار با ارزش است چرا که خود این مردم در اوج نیاز هستند، اما سخاوتمندانه به یاری مردم سیل زده شتافتند.

حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست به تشریح بخشی دیگر از عملکرد این نهاد در استان پرداخت و از جمع آوری ۱۵٫۵ میلیارد تومان زکات در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته تعهد استان در بحث زکات ۹٫۴ میلیارد تومان بوده که خوشبختانه عملکرد استان در این زمینه ۱۵٫۵ میلیارد تومان بوده و این نشان از رشد ۱۸۶ درصدی جمع آوری زکات در استان دارد.

خدرویسی با اشاره به اعزام چهار هزار نفر از محرومین استان به مشهد مقدس گفت: تمام اهالی دو روستای مناطق زلزله زده هم بنا به دستور رییس کمیته امداد به مشهد مقدس اعزام شده و یا در آینده ای نزدیک اعزام می شوند.

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.