صفحه اصلی / استان ها / کرمان / لزوم جابجایی ۵۸ روستا در استان‌های سیل‌زده کشور
لزوم جابجایی ۵۸ روستا در استان‌های سیل‌زده کشور

معاون وزیر کشور خبر داد:

لزوم جابجایی ۵۸ روستا در استان‌های سیل‌زده کشور

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه ۵۸ روستا در سطح کشور در استان‌های سیل زده باید جابه جا شوند بیان کرد: محور ساخت منازل در استان‌های سیل زده از صفر تا ۱۰۰ توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد که نشان از حجم زیاد میزان بازسازی و نوسازی بوده که باید در این راستا خیّران مسکن ساز ورود پیدا کنند و حساب ۱۰۰ امام را فعال کرد.

سیلاب به آق‌قلا برگشت!

به گزارش کسب و کار نیوز، “مهدی جمالی‌نژاد” عصر امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در استانداری کرمان اظهار کرد: سیلاب‌هایی که از ۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ آغاز شد، ۲۵ استان کشور را درگیر کرد و برای نخستین بار در کشور چنین تجربه‌ای را داریم که ۲۵ استان همزمان دچار بحران شوند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مختلف و نهادهای نظامی و انتظامی به میدان آمدند و خوشخبتانه در حین و بعد از بحران، در برخی استان‌ها کار مدیریت شد تصریح کرد: شرایط کشور از جهت اقتصادی و سیاسی خیلی خاص است و بازسازی معادل با کارآمدی و عدم کارآمدی می‌شود و اگر بخواهیم نشاط و شادابی را ایجاد و دیوار بی اعتمادی بین دولت و مردم و مسؤولان نظام که باید کوتاه شود، جهادی کار کنیم.

وی بیان کرد: اقدامات استان کرمان در شهرستان حمیدیه خوزستان بی نظیر بود و حضور پررنگی داشتند و برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت و استاندارد بازسازی را داشته باشیم، براساس تاکید مقام معظم رهبری بر فرماندهی واحد، رئیس جمهور این فرماندهی را به وزیر کشور واگذار و وزیر نیز قرارگاه سازندگی و نوسازی را راه اندازی کردند.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه قرارگاه باید ضربتی، جهادی و در بازه زمانی کوتاه کار را اجرا و ذیل قرارگاه چند کمیته با مأموریت‌های متنوع تشکیل شده است افزود: اولین کار، بازسازی و نوسازی منازل و سرپناه مردم است و هر اعتباری در نظر گرفته می‌شود، فعلاً باید برای این حوزه هزینه بشود. رئیس بنیاد مسکن کشور خیلی خوب به میدان آمده و کار دارد خوب انجام می‌شود.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: بحث نوسازی و بازسای اکنون برای ما حیاتی است و قرارگاه برای این است که کل کشور با هم همزمان پیش بروند و زمان بندی برای ما خیلی مهم است.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید در بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده پیمانکاران قوی به میدان بیاید تا با بالا و پایین رفتن قیمت‌ها، کار متوقف نشود و این مسئله مهمی است گفت: درمورد روستاهایی که نیاز به جابه جایی است، باید مسئله زمین به سرعت حل شود و منابع طبیعی سریع ورود کرده و تکلیف زمین‌ها، بستر و حریم رودخانه‌ها را مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۸ روستا در سطح کشور در استان‌های سیل زده باید جابه جا شوند بیان کرد: محور ساخت منازل در استان‌های سیل زده از صفر تا ۱۰۰ توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد که نشان از حجم زیاد میزان بازسازی و نوسازی بوده که باید در این راستا خیّران مسکن ساز ورود پیدا کنند و حساب ۱۰۰ امام را فعال کرد.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: در سیل اخیر تنها منازل تخریب نشده و زیرساخت‌های روستایی، شهری و حوزه راه و شهرسازی از جمله پل‌ها، راه‌ها و … تخریب شده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.