صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / صدور ۱٫۱ میلیون کار ملی هوشمند در کرمانشاه
صدور ۱٫۱ میلیون کار ملی هوشمند در کرمانشاه

صدور ۱٫۱ میلیون کار ملی هوشمند در کرمانشاه

معاون فناوری اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه از صدور یک میلیون و ۱۶۵ هزار کارت ملی هوشمند در استان خبر داد.

کارت هوشمند ملی

فرهاد میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری بالای ۱۵ سال استان، گفت: از این تعداد تاکنون یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۵۲ نفر درخواست کارت ملی هوشمند داده اند.

وی افزود: از مجموع درخواست‌های داده شده نیز تا پایان سال گذشته برای یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۹۰ نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است، به عبارتی هم اکنون حدود ۷۳ درصد جمعیت استان صاحب کارت ملی هوشمند هستند.

میرزایی با اشاره به تحریم‌های اخیر گفت: تا پیش از تحریم کارت‌های خام از خارج از کشور وارد می‌شد و با توجه به تحریم‌ها روند ورود این کارت‌ها با مشکل مواجه شد، لذا سراغ شرکت‌های ایرانی رفتیم و هم اکنون نمونه کارت‌های ایرانی در چند نقطه از شهر تهران بصورت پایلوت صادر شده و در حال استفاده است تا کیفیت و امنیت آن ارزیابی شود.

میرزایی تصریح کرد: به زودی با همه گیر شدن این کارت‌ها صدور کارت ملی هوشمند به سرعت برای افرادی که درخواست داده و در نوبت هستند، انجام می‌شود.

وی افزود: ۲۷۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان هنوز درخواست نداده اند که از این افراد تقاضا داریم هرچه سریع‌تر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست داده و ثبت نام کنند.

به گفته این مسئول صدور کارت ملی هوشمند برای جمعیت باقی مانده تا نیمه ابتدای امسال باید به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: با صدور کارت ملی هوشمند برای جمعیت بالای ۱۵ سال، کار صدور کارت هوشمند همچنان استمرار خواهد داشت، زیرا افراد جدیدی وارد رده سنی ۱۵ سال به بالا می‌شوند و از طرفی برخی نیازمند صدور کارت المثنی و یا اعمال تغییرات در کارت هستند.

میرزایی افزود: چنانچه جمعیت باقی مانده نیز صاحب کارت ملی هوشمند شوند فاز اول کاربردی شدن کارت‌ها کلید می‌خورد، کما اینکه این اتفاق افتاده و هم اکنون بصورت پایلوت در برخی شعب بانک ملی این کارت‌ها جایگزین کارت اعتباری شده اند.

وی افزود: در آینده نیز کارت‌های بسیاری از جمله گواهینامه، کارت‌های اعتباری و … در این کارت تجمیع می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.