صفحه اصلی / استان ها / گلستان / شرکت ۱۹۱ سر اسب در چهاردهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن

شرکت ۱۹۱ سر اسب در چهاردهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله گفت: چهاردهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه در مراتع روستای صوفیان کلاله برگزار می شود.

اسب ترکمن

علی علیزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن با شرکت ۱۹۱ سر اسب از ده استان کشور در ۱۰ دور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره در صبح و بعد از ظهر چهارشنبه برگزار می‌شود، افزود: امسال سه داور بین المللی از کشورهای آلمان، روسیه و ترکمنستان در جشنواره قضاوت خواهند کرد.
مدیر جهادکشاورزی کلاله خاطرنشان کرد: بعد از ظهر سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه نیز برای دومین سال پیاپی حراج اسب‌ها را خواهیم داشت.

علیزاده، هدف از برگزار جشنواره را شناسایی و حفظ ذخایر ژنتیکی اسب اصیل ترکمن، ایجاد فرصت‌های شغلی با توجه به پتانسیل منطقه، افزایش درآمد پرورش دهندگان اسب اصیل ترکمن، جلب حمایت سرمایه‌گذاران و دست اندرکاران و توسعه گردشگری و اکوتوریسم در منطقه عنوان کرد.

وی گفت: از زمانی این جشنواره از سال ۸۴ شروع به فعالیت کرد، قیمت اسب اصیل ترکمن افزایش پیدا کرد و افراد زیادی ترغیب به فعالیت در این صنعت شدند.

مدیر جهادکشاورزی کلاله با اشاره به فعالیت چهار باشگاه صنعتی اسب اصیل ترکمن در کلاله، گفت: ۳۷ نفر مستقیما در این باشگاه ها مشغول به فعالیت هستند. دو باشگاه نیز با ظرفیت ۹۰ سر اسب و اشتغال ۱۸ نفر در حال پیگیری اخذ مجوز هستند.

علیزاده با بیان اینکه حدود ۴۵۰ سر اسب در شهرستان کلاله داریم، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های اسب اصیل ترکمن می‌توان به قامت بلند وگردنی کشیده، موهای ظریف، سرکوچک، رنگ براق، گوش های بلند و متحرک، سینه فراخ، مفاصل قوی و سم‌های محکم با زاویه مناسب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در این صنعت در نظر گرفته شده، گفت: سال گذشته ۴۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت شش درصدی در این بخش پرداخت شد.

مدیر جهادکشاورزی کلاله تصریح کرد: مراتع سرسبز، جنگل و تپه ماهور هایی که در روستای صوفیان شهرستان کلاله وجود دارد، فضایی با نشاط و زیبا را در روز برگزاری جشنواره ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.