صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / سایه بی‌توجهی بر ظرفیت گردشگری قلعه “پئشتوو”
سایه بی‌توجهی بر ظرفیت گردشگری قلعه “پئشتوو”

سایه بی‌توجهی بر ظرفیت گردشگری قلعه “پئشتوو”

صنعت گردشگری با ویژگی ‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌ شود. سرمایه‌ گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌ های جهانگردی روبه افزایش است. امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است. زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی است پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، ضمن تأیید مشکلات این روستا از کم توجی دستگاه‌های مرتبط انتقاد کرد و گفت: قلعه و روستای تاریخی “پئشتوو” شاخص ترین آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان می‌باشد که در صورت سرمایه گزاری و فراهم کردن زیر ساخت‌های گردشگری می‌تواند به توسعه پایدار شهرستان کمک شایانی کند.

زین العابدین مردانیان” گفت: با وجود اینکه ما درهر فرصتی بر ضرورت توجه به حوزه گردشگری تاکید کردیم اما به خاطر نبود دستگاه مربوطه در شهرستان کارهای قابل توجهی در این راستا انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره راه اندازی دفترسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان هوراند گفت: با استقراراین دفتر کارهای حوزه مربوطه یا قوت بیشتری پیگیری و اجرا خواهد شد.

فرماندار هوراند گفت: در دو سال گذشته از طرف معاونت گردشگری استان اعتباراتی برای ترمیم و بهسازی قسمت آسفالت شده راه روستایی “پئشتوو” اختصاص یافته بود که به دلیل عدم انجام حسن کار و بی کیفت بودن بهسازی مراتب اعتراض و نارضاتی فرمانداری طی نامه‌ای به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده، ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

مردانیان با تاکید بر تبدیل قلعه و روستای تاریخی “پئشتوو” به یکی از قطب‌های گردشگری منطقه گفت: طرح هادی روستای “پئشتوو” با محوریت حفظ بافت سنتی به بنیاد مسکن پیشنهاد شده و امید است در سال جاری شاهد اجرای طرح هادی این روستا باشیم.

به گفته مدیرروابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گاز رسانی به روستای “پئشتوو” ابلاغ شده و در سال ۹۸ به پیمانکار واگذار می‌شود.

گفتنی است؛ به خاطر نبود سیستم آب شرب سالم و دفع اصولی فاضلاب در روستای “پئشتوو” احتمال شیوع بیماری‌های مختلف در این روستا وجود دارد.

با توجه به جایگاه و موقعیت تاریخی و فرهنگی روستای “پئشتوو” و پتانسیل‌های آن در حوزه گردشگری لازم است شهرستان هوراند برای رفع محرومیت این روستا اقدام کرده و از آن برای توسعه پایدار شهرستان با جذب سرمایه گذار بهره ببرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.