صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / معاون حقوقی سابق قوه قضاییه: بیش از ۳۰ آیین نامه مهم با همکاری دستگاه‌های دیگر تهیه شد
معاون حقوقی سابق قوه قضاییه: بیش از ۳۰ آیین نامه مهم با همکاری دستگاه‌های دیگر تهیه شد

معاون حقوقی سابق قوه قضاییه: بیش از ۳۰ آیین نامه مهم با همکاری دستگاه‌های دیگر تهیه شد

معاون سابق حقوقی قوه قضاییه گفت: مهمترین وظیفه ما در معاونت حقوقی تهیه لوایح قضایی است.

 ذبیح‌الله خداییان

به گزارش کسب و کار نیوز، ذبیح الله خداییان در مراسم تودیع و معارفه از سمت معاونت حقوقی قوه قضاییه و معارفه معاون جدید حقوقی دستگاه قضایی که با حضور مقامات قضایی در مجتمع قضایی امام خمینی برگزار شد، گفت: معاونت حقوقی یکی از معاونت‌های اساسی در قوه قضاییه است که براساس اصل ۱۵۸ قانون اساسی این معاونت تشکیل شده و تهیه لوایح قضایی از جمله وظایف  ما است.

وی با اشاره به تهیه لوایح قضایی به عنوان مهمترین وظیفه معاونت حقوقی، گفت: بیش از ۳۰ آیین نامه مهم در این معاونت با همکاری دستگاه‌های دیگر تهیه شد. همچنین در این ۵ سال حدود ۲۲ سوال از اداره استعلام قوه قضاییه صورت گرفته است.

خداییان با بیان اینکه تنقیح قوانین و مقررات نیز بر عهده اداره حقوقی است، گفت:  ۷ الی ۸ قانون را تنقیح کردیم و به صورت کتابچه درآورده شد و ۱۷ عنوان دیگر در مورد محیط زیست را  انجام دادیم که  کار بی سابقه ای است که ان‌شاءلله ادامه می یابد. ۷۰ میلیون پرونده را خلاصه نویسی و ثبت و اسکن کردیم و ۱۴۲ میلیون پرونده پالایش و ۱۰۸ میلیون پرونده را ثبت کردیم و ۱۰۹ میلیون پرونده را اسکن کردیم‌. برای اولین بار در طول ۸۰ سال هیات انتظامی مترجمین را تشکیل دادیم. حدود ۱۷۰۰ مورد بازرسی از مترجمین داشتیم.  

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.