صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / خراسان شمالی جزء شش استان کشور در حوزه آسیب اجتماعی اعتیاد بانوان

استاندار خبر داد:

خراسان شمالی جزء شش استان کشور در حوزه آسیب اجتماعی اعتیاد بانوان

استاندار خراسان شمالی گفت: این استان جزء شش استان کشور در حوزه آسیب اجتماعی اعتیاد بانوان است.

به گزارش کسب و کار نیوز،  محمد علی شجاعی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، با اشاره به اینکه اعتیاد بانوان و طلاق از جمله نگرانی های ما در این استان است، افزود: به منظور مقابله با این مشکل طرح هایی را تعریف کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: عده ای از افراد هستند که در معرض خطر اعتیاد قرار دارند مانند فرزندانی که والدین آن ها معتاد هستند، بنابراین باید این افراد شناسایی شوند و اقدامات پیش گیرانه برای این افراد انجام شود.

استخر روباز بانوان برای استفاده همیشگی مسقف شود

شجاعی در رابطه با استخر روباز بانوان که تاکنون بنا به مسائل مختلف مورد بهره برداری قرار نگرفته است، اظهار کرد: فضای بسیار خوبی برای ورزش شنای بانوان در محل بوستان بش قارداش بجنورد ساخته شده است اما مدت استفاده این مکان ورزشی در سال چه مدت است؟

وی با بیان اینکه حیف است چنین فضای ورزشی فقط طی دو سه ماه مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: منطقی است که این فضای ورزشی تبدیل به یک فضای ورزشی مسقف شود تا برای همیشه مورد استفاده قرار گیرد.

عدم رسیدگی به روستاها از علل گسترش حاشیه نشینی در شهر

نماینده عالی دولت در استان در رابطه به اظهار یکی از اعضای شورا مبنی بر اینکه حجم حاشیه نشینی در بجنورد بسیار بالاست، گفت: زمانیکه به محل هایی همچون روستا رسیدگی نمی شود معضل حاشیه نشینی در شهر نیز ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نسل قدیم با یکی دو راس دام در یک اتاقک در روستا به زندگی خود ادامه می دهند اما یک جوان روستایی با چنین شرایطی زندگی نمی کند و به شهر مهاجرت می کند.

استاندار خراسان شمالی اگر به روستاها رسیدگی کنیم به هیچ عنوان فرد روستایی تمایل مهاجرت به شهر را نخواهد داشت.

به گفته وی طی چند سال اخیر تسهیلات اشتغال زایی خوبی را به روستاییان برای ایجاد اشتغال اعطا کرده است.

ورود بخش خصوصی مهمترین راهکار برای حل مشکل زباله و دفن آن در بجنورد

شجاعی همچنین به زباله و پسماند در بجنورد اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان وضعیت زباله و دفن آن در بجنورد خوب نیست و باید بخش خصوصی برای حل این مشکل وارد کار شود.

عدم توانایی بر حل مشکلات، تقصیر کمبود اعتبار انداخته نشود

شجاعی در ادامه با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی اعضای شورای شهر بجنورد تاکید کرد: باید برای حل این مشکلات اولویت بندی کرد و بر طبق اولویت چندین مشکل را حل و بعد از حل آن ها به سایر مشکلات پرداخت.

وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که وجود دارد آن است که تمامی مشکلات نگه داشته می شوند و حل نمی شوند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: یکی از ضعف های مسئولان آن است که فقط می گویند اعتبار نداریم، اما درست است اعتبار کم است اما می توان چند مشکل را با اعتبار اندک حل کرد و چون شخص مدیر نیست و نمی تواند مشکل را حل کند، حرف از کمبود اعتبار می زند.

 وی خاطرنشان کرد: داشتن برنامه، مدیریت و هم افزایی خیلی جلوتر از منابع مالی است و اگر آن ها را داشته باشیم می توان مشکلات را راحت تر حل کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.