صفحه اصلی / سرخط خبرها / امنیت برای جهان اسلام حائز اهمیت است

لاریجانی:

امنیت برای جهان اسلام حائز اهمیت است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت در جهان اسلام از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است گفت: دخالت آمریکا در مسائل منطقه زیاد شده است. بعضی کشورهای منطقه حواس خود را جمع کنند، اینطور نیست که ما برخی از تحرکاتی که امروز دارند را فراموش کنیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، علی لاریجانی در همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ با اشاره به روش‌های پژوهشی در این زمینه گفت: مقوله آینده نگری ذهن را به مسایل بزرگ‌تر سوق می‌دهد و این غفلت از آینده خسران بزرگی است.
وی افزود: بی توجهی به آینده در خیلی از رهبران و مقامات کشورها وجود دارد که گاهی برای مسایل کوچک و برداشت‌های نزدیک، مسیر بزرگتری را از دست می‌دهند.

­رئیس مجلس گفت: توجه به آینده اسلام یک مرتبه حاصل نمی‌شود و گاهی گام‌های کوچک می‌تواند موثر باشد.

لاریجانی با اشاره به تحقیقاتی که در موسسه آینده پژوهی جهان اسلام صورت گرفته است به نمونه‌ای از این تحقیقات در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: باتوجه به نزاع‌ها و اختلافاتی که در جهان اسلام وجود دارد و همگرایی فرهنگی و منافع اقتصادی که در این زمینه مورد بحث قرار گرفته است موضوع گردشگری باید از چند جهت مورد بررسی قرار گیرد.

وی به موضوع تحقیقات دیگر این موسسه در زمینه دیوان داوری اسلامی اشاره کرد و گفت: باتوجه به مجموعه شرایطی که در نظام حقوقی اسلامی بین مذاهب مختلف وجود دارد که مولفه‌های مشترکش بسیار زیاد است این تحقیقات از اهمیت زیادی برخوردار است.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.