صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۵۸ تشکل اقلیت‌های دینی در کشور مجوز فعالیت دارند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

۵۸ تشکل اقلیت‌های دینی در کشور مجوز فعالیت دارند

مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: ۵۸ تشکل اقلیت‌های دینی در کشور شامل ۲۹ تشکل در حوزه زرتشتیان، ۱۶ تشکل در حوزه ارامنه، ۱۰ تشکل از مسیحیان آشوری و ۳ تشکل مربوط به کلیمیان مجوز فعالیت دارند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید ملانوری با اشاره به اینکه برابر ماده ۴ قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های صنفی و اقلیت‌های دینی مصوب سال ۱۳۶۰ و قانون جدید ابلاغی سال ۱۳۹۵ تاکنون ۵۸ در این عرصه، تشکل مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: ۲۹ تشکل مربوط به زرتشتیان، ۱۶ تشکل مربوط به ارامنه، ۱۰ تشکل مربوط به مسیحیان آشوری و ۳ تشکل به جامعه کلیمیان تعلق دارد و در حال فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها با هدف حل مشکلات و مسائل دینی، فرهنگی اجتماعی و رفاهی اقلیت‌های دینی تأسیس شده‌اند و هر یک به نحوی سرپرستی اموری در حوزه‌های اجتماعی و برگزاری مناسبت‌های دینی و فرهنگی اقلیت‌ها را بر عهده دارند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در پایان بیان کرد: با توجه به تعداد اقلیت‌های دینی در ایران (حدود ۱۵۰ هزار نفر) هموطنان اقلیت‌های دینی به ازای هر ۲۶۰۰ نفر جمعیت دارای یک انجمن هستند و البته درخواست جدیدی برای مجوز فعالیت واصل نشده است. همچنین به جهت توجه خاص وزارت کشور به حقوق اقلیت‌های دینی و ارتقا سطح هم اندیشی و گفتگو با آنان در سال گذشته، نمایندگان معاونت سیاسی در ۱۱ جلسه هم اندیشی با اقلیت‌های دینی در سطوح مختلف شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.