صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / توافق ایران و ترکیه برای راه اندازی قطار تهران – آنکارا
توافق ایران و ترکیه برای راه اندازی قطار تهران – آنکارا

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد

توافق ایران و ترکیه برای راه اندازی قطار تهران – آنکارا

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه ریزی برای افزایش سهم حمل ونقل ریلی ایران و ترکیه به یک میلیون تن در سال خبر داد و گفت: مباحث مربوط به راه اندازی قطار تهران-آنکارا بعد از ماه مبارک رمضان پیگیری می شود.

سعید رسولی در اجلاس دو جانبه راه آهن های ایران و ترکیه اظهار کرد: اتصال جدید ریلی ایران و ترکیه از چشمه ثریا به کارس می تواند در توسعه مراودات ریلی دو کشور نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: در این راستا پیشنهاد می شود برای توسعه حمل ونقل ریلی بین دو کشور کارشناسان دو طرف جلسه ای در این باره برگزار کنند.

وی با یادآوری یادداشت تفاهم شش جانبه ایرن ، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان برای تردد واگن ها، تصریح کرد: در رابطه با اتصال سیستم های کامپیوتری ایران و ترکیه پس از ماه مبارک رمضان جلسات مربوطه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن همچنین از برنامه ریزی برای افزایش سهم حمل ونقل ریلی در مبادلات دو کشور از ۵۰۰ هزار تن کنونی به یک میلیون تن خبر داد.

رسولی از مذاکره برای راه اندازی قطار تهران-آنکارا خبر داد و گفت: این موضوع نیز پس از ماه رمضان از سوی راه آهن های ایران و ترکیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.