صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / امضای قرارداد همکاری با تیم اول مسابقات شبیه سازی شورای نگهبان
امضای قرارداد همکاری با تیم اول مسابقات شبیه سازی شورای نگهبان

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان خبر داد

امضای قرارداد همکاری با تیم اول مسابقات شبیه سازی شورای نگهبان

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان جزئیات مراسم اختتامیه اولین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان را تشریح کرد و از امضای قرارداد پژوهشکده شورای نگهبان با تیم برتر مسابقات شبیه سازی شورای نگهبان خبر داد.

شورای نگهبان

به گزارش کسب و کار نیوز، سید حجت‌الله علم‌الهدی درباره اولین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان گفت: اولین دوره این رقابت علمی به همت پژوهشکده شورای نگهبان در ابتدای سال ۱۳۹۸ برگزار شد. در این دوره ۵۶ گروه از سراسر کشور شرکت کردند که هر گروه متشکل از ۶ دانشجو زیر نظر یک استاد راهنما بود. ۱۷ گروه از شرکت کنندگان را گروه‌های متشکل از خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

وی افزود: دانشجویان شرکت‌کننده در این رقابت از دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه تهران، پردیس فارابی، دانشگاه شهید بهشتی، امام صادق (ع)، دانشگاه قم، علوم قضائی، الزهرا (س)، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، مدرسه عالی شهید مطهری، دانشگاه شاهد، دانشگاه آزاد آبادان، آزاد تبریز، آزاد تهران جنوب، بوعلی سینای همدان، دانشگاه کاشان، قوچان مشهد، دانشگاه نیشابور، دانشگاه سنندج، دانشگاه بندرعباس، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه آیت الله بروجردی، آزاد تهران مرکز، آزاد تهران شرق، آزاد واحد خمینی‌شهر، آزاد کرج، آزاد قزوین، آزاد کاشان، آزاد شهر قدس، دانشگاه شیراز، حوزه علمیه امام حسین و حوزه علمیه آیت اله مجتهدی بودند.

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه در ابتدا یک کارگاه آموزشی برای کلیه شرکت‌کنندگان برگزار شد که طی آن نحوه عملکرد شورای نگهبان در اداره جلسات و نظارت بر مصوبات مجلس و تفسیر قانون اساسی برای دانشجویان آموزش داده شد، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان و اساتید در این کارگاه نیم‌روزه شرکت کردند. همچنین جلسه هم‌اندیشی اساتید راهنمای گروه‌ها با حضور دکتر ره‌پیک ریاست پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزار شد.

علم‌الهدی با اشاره به برگزاری رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان در دو مرحله گفت: در مرحله اول که در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین برگزار شد ۵۶ گروه شرکت‌کننده در رقابت‌ها در دو روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: برای هر یک از تیم‌های شرکت‌کننده بازه‌ی زمانی ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه تعیین شده بود. در ابتدای رقابت به هر تیم دو مصوبه و یک استفساریه فرضی ارائه شد و تیم‌ها پس از انجام ترتیبات شکلی تشکیل شورای نگهبان همانند انتخاب دبیر، قائم مقام دبیر و سخنگو در حضور هیئت داوران به بحث و بررسی در خصوص مصوبه و استفساریه پرداخته و در نهایت نظر مکتوب خود را به هیئت داوران ارائه کردند.

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان اظهار داشت: پس از اتمام رقابت دور اول، ۲۰ تیم برتر به دور دوم رقابت راه یافتند. این مرحله نیز در روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت برگزار شد. در این مرحله نیز تیم‌های شرکت‌کننده در بازه‌ی زمانی یک ساعت و ۴۵ دقیقه به رقابت با یکدیگر پرداختند با این تفاوت که در این مرحله صرفاً یک مصوبه و یک استفساریه را بررسی کردند که از لحاظ حقوقی دارای ایرادات دقیق‌تر و پیچیده‌تری بود. پس از آن یکی از اعضای گروه که از سوی سایر اعضا به‌عنوان سخنگوی شورا انتخاب شده بود، با حضور در نشست خبری شبیه‌سازی‌شده، به سوالات هیأت داوران پاسخ داده و به تبیین نظرات شورا می‌پرداخت.

علم‌الهدی یادآور شد: برای داوری این رقابت‌ها نیز حقوقدانان شورای نگهبان و نیز اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر کشور حضور داشتند که می‌توان به اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه علوم قضائی، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه قم اشاره کرد.

وی درباره مراسم اختتامیه این دوره از رقابت‌ها اعلام کرد: با اتمام مراحل مسابقات، برگزیدگان رقابت شبیه سازی شورای نگهبان بر اساس نظر هیأت داوران انتخاب شده و در مراسمی با حضور اعضای حقوقدان شورای نگهبان و سخنرانی دکتر کدخدایی عضو و سخنگوی شورای نگهبان و دکتر ره‌پیک عضو شورای نگهبان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان افزود: در این مراسم رتبه اول این رقابت علاوه بر دریافت جایزه ۳۵ میلیون ریالی، به عنوان همکار پژوهشکده شورای نگهبان شناخته شده و با ایشان قرارداد همکاری امضا خواهد شد و گروه‌های دوم و سوم به‌ترتیب ۲۸ و ۲۱ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که یک نهاد حاکمیتی در کشورمان اقدام به شبیه‌سازی خود کرده و در این زمینه رقابت علمی برگزار می‌کند. شورای نگهبان در این زمینه پیشگام شده و امید است سایر نهادهای حاکمیتی نیز برای آموزش نحوه عملکرد خود چنین اقدام مشابهی را انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.