صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / موضع مقتدی صدر در رابطه با اختلافات میان ایران و آمریکا
موضع مقتدی صدر در رابطه با اختلافات میان ایران و آمریکا

موضع مقتدی صدر در رابطه با اختلافات میان ایران و آمریکا

رهبر جریان صدر عراق به تشدید اختلافات میان ایران و آمریکا واکنش نشان داد و در این رابطه توصیه هایی به دولت عراق داد.

مقتدی صدر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری الاخباریه، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه اعلام کرد: آنچه برای من مهم است امنیت و سلامتی عراق و رفاه مردم کشور است بنابراین من از مساله درگیری میان ایران و اتحاد دوجانبه (ترامپ و نتانیاهو) نگران هستم. اتحادی که به بهانه تروریسم با بدترین روش‌ها ملت‌ها را گرسنه نگاه می‌دارد.

در این بیانیه آمده است: من نمی‌خواهم میان حمایت از همسایه عراق یعنی ایران و حمایت از آن اتحاد دوگانه یکی را انتخاب کنم زیرا حمایت از اتحاد ترامپ و نتانیاهو در دین و عقیده ما حرام است.

مقتدی صدر در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: نگرانی من روز به روز بیشتر می‌شود زیرا شاهد این هستم که دخالت در امور عراق هر روز ریشه‌دارتر و عمیق‌تر می‌شود.

رهبر جریان صدر اعلام کرد: من خواهان این هستم که عراق کشوری مستقل و بزرگ و به دور از دخالت‌های دیگر کشورها باشد و همزمان می‌خواهم که روابط خوبمان با همسایه خود یعنی ایران را حفظ کنیم به گونه‌ای که خاک ما به پایگاهی برای تجاوز به ایران تبدیل نشود و البته سیاست‌های تهران نیز به کشور و ملت ما آسیب نرساند. جنگ صدام با آنها (ایران) و با کویت و دیگر اتفاقاتی که در عراق افتاد باعث شد که کشور و ملتش از این مسائل فاصله بگیرند زیرا دیگر تحمل جنگ را ندارند.

مقتدی صدر در بخش دیگری از بیانیه خود از دولت عراق درخواست کرده است تا هیأتی به عربستان بفرستد تا مشکلات میان تهران و ریاض را حل کند. وی همچنین خواستار امضای توافق نامه دوجانبه میان ایران و عراق مبنی بر احترام به حاکمیت یکدیگر و یا امضای توافق نامه سه جانبه میان ایران، عراق و عربستان به منظور ایجاد صلح در منطقه شد.

او همچنین سفارت آمریکا را تهدید به حمله کرد و گفت، اگر عراق به درگیری‌های منطقه‌ای کشیده شود، باید سفارت آمریکا در عراق بسته شود؛ در غیر این صورت این سفارتخانه هدفی برای نیروهای مقاومت خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.