صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / افتتاح اولین سمن سرای میراث فرهنگی اردبیل در خانه تاریخی سید هاشم ابراهیمی
افتتاح اولین سمن سرای میراث فرهنگی اردبیل در خانه تاریخی سید هاشم ابراهیمی

افتتاح اولین سمن سرای میراث فرهنگی اردبیل در خانه تاریخی سید هاشم ابراهیمی

با حضور مسئولین استانی و کشوری اولین سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خانه تاریخی سید هاشم ابراهیمی افتتاح شد.

خانه تاریخی

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم حسین اربابی، معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی گفت: سازمان‌های مردم نهاد یکی از بازوان اصلی دولت در برگزاری برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و برنامه‌های عام المنفعه به حساب می آیند و باید در کنار دولت باشند.

وی افزود: سازمانهای مردم نهاد باید عمده وظایف سازمانها را انجام دهند و نقش سازمان هم در قبال این حمایت از این تشکل‌ها و سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد تشکل‌ها است. تمام سازمانهای مردم نهاد در کنار سازمان میراث فرهنگی و همگام با سازمان باید فعالیت بکنند.

معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: آموزش و توانمند سازی تشکل‌ها باید در رأس اهم برنامه‌های این سازمان‌ها باشد و این توانمند سازی هم باید از طرف خود تشکل‌ها صورت بگیرد.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: ۱۹ سازمان مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که این می‌تواند به رونق گردشگری، صنایع دستی و حفظ حراست از میراث فرهنگی این استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

فلاحی افزود: جوان‌گرایی و استفاده از ذهن خلاق و ایده‌های ابتکاری آنان، به ویژه ظرفیت و فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های تخصصی خود می‌توان رمز توسعه گردشگری استان در حوزه‌های مختلف باشد.

وی افزود: سازمانهای مردم نهاد به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه‌های مختلف جامعه می‌توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند که با آموزش و بستر سازی‌های فرهنگی منجر به تولید سرمایه‌های اجتماعی می‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل گفت: اولین سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مسیر پیشبرد اهداف حوزه‌های گردشگری استان اردبیل افتتاح شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.