صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه: آمریکا به دنبال راه‌انداختن “انقلاب رنگی” در کوبا و نیکاراگوئه است
روسیه: آمریکا به دنبال راه‌انداختن “انقلاب رنگی” در کوبا و نیکاراگوئه است

روسیه: آمریکا به دنبال راه‌انداختن “انقلاب رنگی” در کوبا و نیکاراگوئه است

یک مقام ارشد اطلاعاتی روسیه هشدار داد، آمریکا به دنبال استفاده از تمامی ابزارهایش برای سرنگون کردن دولت‌های سوسیالیستی در ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا به منظور به دست گرفتن کنترل کامل منطقه آمریکای لاتین است.

کوبا نیکاراگوئه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از راشاتودی، ایگور کاستیوکف، رئیس اداره اطلاعات ارتش روسیه (GRU) در یک سخنرانی در کنفرانس امنیت بین‌الملل در شهر مسکو گفت: سیاست خارجی واشنگتن تهدید امنیتی اصلی برای آمریکای لاتین در سال‌های آینده است.

او در ادامه اظهاراتش در این کنفرانس سالانه گفت: واشنگتن با بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی و بدون در نظر گرفتن تبعات احتمالی اقداماتش برای همپیمانانش می‌خواهد کنترل کامل منطقه آمریکای لاتین را به دست بگیرد.

به گفته این مقام اطلاعاتی روسیه، وزارت امور خارجه آمریکا رسماً سالانه دست کم یک و نیم میلیارد دلار برای افزایش نفوذش در آمریکای لاتین هزینه می‌کند و این هزینه با در نظر گرفتن دیگر برنامه‌های ویژه و غیربودجه‌ای خیلی بیشتر هم می‌شود.

کاستیوکف هشدار داد: ممکن است به زودی آمریکا از تکنولوژی‌های “انقلاب رنگی” که در حال حاضر در ونزوئلا استفاده می‌کند برای سرنگون کردن حکومت‌های نیکاراگوئه و کوبا نیز استفاده کند.

وی افزود: در نیکاراگوئه مخالفان مورد حمایت آمریکا در فرآیند گفت‌وگوی ملی با مطرح کردن شرایطی که به وضوح برای مقام‌های آن غیرقابل قبول است اخلال ایجاد می‌کنند.

این مقام روسی ادامه داد: در کوبا نیز دولت ترامپ تلاش خواهد کرد تا با تکیه بر تدابیر اقتصادی به اهدافش دست یابد.

او تأکید کرد: کاهش چشمگیر تولید نفت ونزوئلا در نتیجه تحریم‌های آمریکا در عین حال به کوبا نیز ضربه وارد کرد.

کاستیوکف گفت: به رغم همه بلندپروازی‌های آمریکا “حمله برق‌آسا” این کشور در ونزوئلا شکست خورد.

او خاطر نشان کرد: آمریکا محاسبات غلطی نسبت به سطح پایداری دولت منتخب دموکراتیک ونزوئلا، حمایت مردم این کشور از آن و آمادگی آژانس‌های امنیتی ونزوئلا برای دفاع از نظم اساسی در این کشور داشت و امیدهای آمریکا برای وقوع درگیری‌های خونین میان مردم و ارتش ونزوئلا رنگ باخت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.