پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / معرفی ۱ هزار و ۲۴۷ طرح مشاغل خانگی به بانک‌ها
معرفی ۱ هزار و ۲۴۷ طرح مشاغل خانگی به بانک‌ها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبر داد:

معرفی ۱ هزار و ۲۴۷ طرح مشاغل خانگی به بانک‌ها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از محل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی یک هزار و 247 طرح به مبلغ 15 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده تا در این حوزه شاهد ایجاد اشتغال مولد باشیم.

مشاغل خانگی

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم رحیمی در جلسه مشترک شورای اشتغال و مهارت استان اردبیل اظهار کرد: از محل اشتغال پایدار روستایی تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان سهمیه استان اردبیل ابلاغ شده که ۳۳۷ میلیارد تومان آن شامل طرح‌های کارفرمایی و ۱۲۸ میلیارد تومان طرح‌های مربوط به نهادهای حمایتی است.

وی از تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار از این محل به طرح‌های معرفی شده خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۶۸ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات را شاهد بودیم که ۱۴۲ میلیارد تومان آن مربوط به طرح‌های کارفرمایی و ۲۶ میلیارد تومان مربوط به نهادهای حمایتی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سازمان جهاد کشاورزی با ۹۵۶ طرح، صنعت و معدن و تجارت با ۸۳۸ طرح و میراث فرهنگی با ۳۰۰ طرح بیشترین سهم را در حوزه اشتغال روستایی داشتند که در کنار این دستگاه‌ها برای طرح‌های حوزه ورزش و جوانان و امور عشایری نیز پرداختی منابع از این محل انجام شده است.

رحیمی به وضعیت پرداختی از سوی بانک‌ها اشاره کرد و افزود: بانک کشاورزی ۸۳ میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون ۲۸ میلیارد تومان، پست بانک ۱۴ میلیارد تومان، صندوق کارآفرینی ۱۶ میلیارد تومان پرداختی داشتند به طوری که در مجموع چهار بانک عامل یاد شده ۱۴۲ میلیارد تومان پرداخت منابع را برای طرح‌های معرفی شده انجام دادند.

وی همچنین به جذب این منابع در شهرستان‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اردبیل با بیش از ۲۱٫۵ درصد بیشترین جذب منابع در این حوزه انجام دادند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در مورد پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی نیز بیان کرد: سهمیه استان اردبیل ۱۷ میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد این منابع با رقمی در حدود ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جذب شده است.

رحیمی اضافه کرد: بانک ملی با ۱۰۷ درصد منابع پرداختی بیشترین عملکرد را داشته و بانک‌های ملت و تجارت در رده‌های بعدی پرداخت مشاغل خانگی قرار دارند.

دبیر شورای اشتغال استان اردبیل خاطرنشان کرد: بیشترین پرداختی در این حوزه مربوط به صنعت، معدن و تجارت برای ۴۱۸ طرح، جهاد کشاورزی ۱۸۱ طرح و حوزه گردشگری ۱۸۷ طرح بوده که در بین دستگاه‌های اجرایی نیز بنیاد شهید و فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین معرفی طرح‌ها را به بانک‌ها در حوزه مشاغل خانگی انجام دادند.

رحیمی افزود: در مجموع در حوزه مشاغل خانگی بیش از یک هزار و ۲۴۷ طرح به ارزش ۱۵ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده بود که تاکنون برای ۵۸۰ طرح ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت انجام شده است.

وی در مورد پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال فراگیر نیز اظهار کرد: در این حوزه برای ۱۶۳ طرح بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان منابع پرداخت شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.