صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / چاقی مفرط در ۲۳ درصد از مردم کشور

چاقی مفرط در ۲۳ درصد از مردم کشور

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ۲۲.۷ درصد مردم کشور شدیداً چاق هستند که در زنان این میزان نسبت به مردان دو برابر بیشتر است.

چاقی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر ایرج حریرچی در مراسم پیاده‌روی خانوادگی که به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت در بوستان جوانمردان تهران برگزار شد، گفت: چاقی در افراد بی‌سواد و کم‌سواد دو برابر افراد با تحصیلات دانشگاهی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: ۵۹.۵ درصد مردم ایران یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند یعنی از هر ۱۰ نفر ۶ نفر اضافه وزن دارند و ۷۵ درصد افراد بالای ۴۵ سال نیز دچار چاقی هستند و اضافه وزن دارند یعنی از هر ۴ نفر، ۳ نفر به این عارضه دچار هستند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت، از هر ۱۰ ایرانی یک نفر قند خون بالا دارد که باید درمان شود و ۴۸.۱ درصد ایرانیان کلسترول بالا دارند یعنی از هر دو نفر، یک نفر کلسترول بالا دارد.

حریرچی افزود: در کودکان نیز از هر چهار نفر یک نفر کلسترول و تری گلیسیرید بالا دارد و ۲۷ درصد مردان و زنان ایرانی از فشار خون بالای خودشان بی‌اطلاع هستند و این موضوع خطرناک است.

به گزارش «وبدا»، وی در پایان تصریح کرد: راه‌های مقابله با همه این مشکلات، فعالیت بدنی و تغییر سبک زندگی است و این مهم نیز نیازمند برنامه ریزی مناسب مسئولین شهری و دولتی است تا فعالیت بدنی مردم افزایش یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.