صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / برای رونق تولید، از مصرف کننده هم باید حمایت کرد

آذربایجانی:

برای رونق تولید، از مصرف کننده هم باید حمایت کرد

یک وکیل دادگستری گفت: در برابر تسهیلاتی که در ارتباط با تولید به تولیدکننده‌ها می‌دهیم باید تسهیلاتی به مصرف کننده نیز داده شود که اگر جایی حقوق وی رعایت نشد بتواند نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کند.

 

علیرضا آذربایجانی، در خصوص شعار سال مبنی بر “رونق تولید” و ضرورت حمایت‌ از مصرف‌کنندگان در این راستا، اظهار کرد: وقتی شعار حمایت از تولید مطرح می‌شود اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که همیشه نباید تولید کننده را در مقابل مصرف کننده قرار دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: شأن اولیه حمایت از تولید داخلی و تولید کننده جلوگیری از ورود واردات بی رویه کالاهای خارجی است، بنابراین مبنای حمایت از تولید یعنی این است که تسهیلاتی مانند اعطای وام، ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری و تسهیل در ایجاد کارگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ ایجاد کنیم تا زمینه ورود کالاهای خارجی از بین رفته و کالاهای داخلی جایگزین آنها شوند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه بعد ثانویه تولید، مصرف کننده است، تصریح کرد: واقعیتی که همیشه وجود دارد این است که اگر کالای داخلی کیفیت واقعی نداشته و مصرف کننده را اقناع نکند، عملاً حمایت واقعی از تولید هم صورت نمی‌گیرد.

آذربایجانی افزود: اگر خود تولید کننده کیفیت کالای تولیدی‌اش را رعایت نکند، نمی‌تواند بازار واقعی برای فروش کالای خود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برابر تسهیلاتی که در ارتباط با تولید به تولیدکننده‌ها می‌دهیم باید تسهیلاتی به مصرف کننده نیز داده شود که اگر جایی حقوق آن رعایت نشد بتواند نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کند.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا برای اعمال حمایت از حقوق مصرف کننده نیاز به قانون‌گذاری‌ جدید داریم؟ بیان کرد: قوانین موجود برای حمایت از مصرف کننده خیلی مشکلی ندارد، بلکه مشکل ما در اجرای مقررات است و طولانی و سخت بودن روش‌های حمایتی از مصرف کننده.

آذربایجانی خاطرنشان کرد: اگر با همین قوانین موجود سعی کنیم تسهیلاتی در عمل ایجاد کرده و به عنوان مثال شعب تعزیرات حکومتی را گسترده‌تر کنیم، سرعت رسیدگی‌ها را کمتر کرده و کسانی که متصدی شعبه‌های تعزیرات حکومتی هستند آموزش‌های ضمن خدمت و تخصصی بیشتری ببینند، کافی است.

وی گفت: با این کار در خصوص حقوق مصرف کننده، نهاد نظارتی موجودمان را تقویت کرده و هیچ نیازی نیست که ما دائماً نهاد جدیدی را تأسیس کنیم و آنها را در عرض و موازی سایر نهادهایی که وجود دارند قرار دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.