صفحه اصلی / استان ها / همدان / ارجاع بیماران از بخش دولتی به خصوصی تخلف است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان:

ارجاع بیماران از بخش دولتی به خصوصی تخلف است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان ارجاع بیماران از بخش دولتی به خصوصی را توسط پزشکان تخلف دانست.

بیمارستان

علیرضامدرکیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در صورت تخلف پزشکی در رابطه با عدم انجام وظیفه خود در بیمارستان‌ها و بخش‌های دولتی، شهروندان می‌توانند به صورت حضوری گزارش تخلف را به سازمان نظام پزشکی اطلاع داده و یا با سامانه ۱۹۰ تماس برقرار کنند. 

مدرکیان با اشاره به این‌که ارجاع برخی بیماران بخش دولتی به خصوصی استثنائاتی دارد، عنوان کرد: گاهی اوقات به علت درخواست مراجعه کننده، طولانی بودن فرایند درمان بیمار، نبود امکانات کافی و تجهیزات پزشکی در بخش دولتی، پزشک، بیمار را به بخش خصوصی ارجاع داده و این موضوع تخلف محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود برخی از درمان‌ها از جمله تغییر مفصل زانو در مراکز دولتی انجام نمی‌شود و بیمار فقط با مراجعه به بخش خصوصی می‌تواند فرایند درمان را انجام دهد.

مدرکیان هم‌چنین از افزایش  ۷ تا ۱۰ درصدی تعرفه ویزیت پزشکان خبر داد و گفت: این تعرفه از یکم اردیبهشت ماه اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش ۱۰ درصدی تعرفه شامل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص می‌شود که تعرفه ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی ۲۷ هزار تومان است که با ارائه دفترچه بیمه، این مبلغ به ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

مدرکیان با اشاره به تعرفه پزشکان و دندانپزشکان متخصص یادآور شد: مبلغ ویزیت آنها ۴۱ هزار تومان است که در صورت دارا بودن دفترچه بیمه، بیمار باید ۲۹ هزار و ۸۷۰ تومان آن را پرداخت کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان در پایان گفت: تعرفه ویزیت آزاد پزشکان فوق تخصص، ۵۲ هزار تومان است که بیمار با داشتن بیمه می‌تواند ۳۸ هزار و ۵۶۰ تومان آن را پرداخت کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.