صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / باید فرصت دانشگاه برای تبلیغ دین جدی گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

باید فرصت دانشگاه برای تبلیغ دین جدی گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید فرصت دانشگاه را برای تبلیغ دین جدی گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: امروز شاهد رحلت شخصیت بزرگی به نام آیت الله اشکوری بودیم که وی از شاگردان آیت‌الله صدر و جزو زحمت‌کشان عرصه انقلاب و اسلام و حوزه‌های علمیه بود که از خدای متعال درخواست علو درجات را برای این شخصیت بزرگ ایشان داریم.

امام جمعه قزوین افزود: نهاد رهبری فرصت بی بدیلی است که به برکت انقلاب ایجاد شد تا با جوانان و اندیشمندان و فرهیختگان ارتباط بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز شاهد هستیم که سلایق و افکار و اندیشه‌های مختلفی به جوانان ما تزریق شده که این موضوع حوزه فعالیت ما را سنگین می‌کند، زیرا فضای شبهه پراکنی افزایش یافته و باید از این فرصت برای تبلیغ دین استفاده کرد.

وی گفت: نگاه ما این است که دانشگاه هم می‌تواند دشمنِ دشمن و هم دوستِ دوست باشد، این موضوع بستگی به نوع استفاده ما از ظرفیت دانشگاه دارد. گاهی ما در دانشگاه شاغل هستیم که این نوع عملکرد نمی‌تواند کمک حال باشد؛ بلکه زمانی که با نگاه رسالت طلبگی وارد میدان شویم می‌توانیم اثرگذار باشیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: روز اولی که ما با دغدغه شغلی و مالی کار خود را در دانشگاه آغاز کنیم باید این روز را روز آخر تأثیرگذاری و رسالت تبلیغی خود بدانیم، اما زمانی‌که کار برای رضای خدا باشد روزی خدا برای ما پربرکت خواهد بود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید فرصت دانشگاه را برای تبلیغ دین جدی گرفت، گفت: زمانی‌که فرصت دانشگاه با مطالبات رهبری پیوند می‌خورد، می‌توان کار اثرگذار انجام داد؛ البته نگاه ما به رهبری باید از منظر یک ولی خدا و جانشین امام زمان (عج) و حاکم حکومت دینی باشد.

وی ابراز کرد: امروز باید به این باور برسیم که منویات امام زمان (عج) در حال اجرا توسط رهبر معظم انقلاب است. مطالبات رهبری در حوزه‌های مختلف دانشجویی و اساتید و دانشگاه‌ها و نهاد رهبری فراوان است بنابراین باید این موارد به صورت منسجم پیگیری و اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر نهاد رهبری بتواند حتی پنج مطالبه رهبری از دانشگاه‌ها را اجرایی کند و این گزارش کار را به رهبر معظم انقلاب داشته باشد می‌توان به آینده امیدوار بود و نباید عملکرد ما به گونه‌ای باشد که رنگ بی وفایی نسبت به مطالبات رهبری به خود گرفته بگیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت کلان و کشوری نهاد که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی صورت می‌گیرد بسیار ارزشمند و انقلابی است، این موضوع حرکت در مسیر مطالبات رهبری را برای نهادهای رهبری در استان‌ها را هموار می‌کند.

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: فضای هم‌افزایی بین نیروهای انقلابی در استان قزوین باید تقویت شود و نهادهای مختلف در استان به خوبی کمک کار و یاریگر یکدیگر باشند، باید این فضا تغییر کند و هم‌افزایی بین نیروهای انقلاب و نهادهای رهبری افزایش یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.