صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / ۷۰ سال پیش در دانشگاه بین المللی ربع رشیدی تبریز به سه زبان زنده‌ تدریس می‌شد
۷۰ سال پیش در دانشگاه بین المللی ربع رشیدی تبریز به سه زبان زنده‌ تدریس می‌شد

۷۰ سال پیش در دانشگاه بین المللی ربع رشیدی تبریز به سه زبان زنده‌ تدریس می‌شد

رئیس دانشگاه تبریزبا بیان این‌که شهر تبریز همواره مهد علم و دانش بوده است، اظهار کرد: حدود ۷۰ سال قبل دانشگاه بین المللی ربع رشیدی در تبریز وجود داشت که در آن به سه زبان زنده‌ی جهان تدریس می‌شد و تحت عنوان دانشگاه کارآفرین مطرح بود.

image.png

‌به گزارش کسب و کار نیوز، سید رضا مجیدی در نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری، با بیان این‌که دانشگاه تبریز در ارتباط با مسائل اجتماعی و فرهنگی هزینه‌های زیادی کرده است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه تبریز نقش مؤثری در تشکیل نهادهای انقلابی داشته و در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفای نقش کرد و سردارانی مانند شهید باکری و متخصصان و جهادگرانی چون شهید پورشریفی را تقدیم انقلاب کرد.

وی گفت: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه قدیمی ایران است که در دهه‌ی ۲۰ با ایجاد دو دانشکده‌ی ادبیات و پزشکی راه اندازی شد، این دانشگاه در سال ۱۳۲۶ به طور رسمی با تأسیس این دو دانشکده آغاز به کار کرد و قبل از انقلاب نیز دانشمندانی تقدیم کشور کرد ولی فعالیت‌های اصلی آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، در دهه ۶۰ نیز جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که در آن تحصیلات تکمیلی آغاز و به رده‌ی دانشگاه‌های نسل دوم ورود کرد.

مجیدی با اشاره به بزرگ‌ترین نقش مؤثر فارغ التحصیلان این دانشگاه در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: دوران دفاع مقدس پل‌های عملیات‌های خیبر و بعثت در نتیجه‌ی تلاش‌های دانشجویان این دانشگاه طراحی شده بود.

وی با بیان این‌که دانشگاه تبریز مشهد الشهدای دانشگاه‌های ایران است، گفت: سال ۶۵ زمانی که تحریم‌های نظامی به کشور ما اعمال شد، دانشگاه تبریز برای مقابله با این تحریم‌ها اولین گام را برداشت و دانشجویان در کارگاه فنی داخل دانشگاه اقدام به تهیه‌ی ادوات نظامی کردند که در شب ۲۷ دی ماه، دانشگاه تبریز بمباران شد و ۲۲ نفر در این دانشگاه شهید شدند.

رئیس دانشگاه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: میهمانان همایش گردشگری فقه، نهایت لذت را در این چند روز از حضور در تبریز ببرند، با این‌که تبریز در بحث گردشگری ناشناخته مانده است ولی برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند تبریز را به جایگاه اصلی خود برساند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.