صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / بلوارهای ساحلی اهواز تا جمعه بازگشایی شوند
بلوارهای ساحلی اهواز تا جمعه بازگشایی شوند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

بلوارهای ساحلی اهواز تا جمعه بازگشایی شوند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به مسدود بودن بخش‌هایی از بلوارهای ساحلی اهواز، گفت: بلوارهای جاده ساحلی اهواز تا روز جمعه باید بازگشایی شوند.

اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، کیامرث حاجی زاده در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: این کارگروه امروز جهت بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق سیل زده، راه‌های کمک رسانی، کنترل و پیشگیری بیماری‌ها تشکیل شده است. با توجه به بازگشت سیل زدگان به مناطق، زیر آب رفتن برخی روستاها، وجود ماندآب‌ها و دفع بهداشتی لاشه‌ها این کارگروه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون بیماری که اپیدمی و همه‌گیر شود، نداشتیم، افزود: همچنین بر رفع مشکلات بهداشتی و درمانی اردوگاه‌ها تاکید شد تا کمیته پشتیبانی ستاد مدیریت بحران، هلال احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این راستا همکاری کنند.

حاجی زاده تصریح کرد: اولویت قانون مدیریت بحران حفظ جان انسان‌هاست و بر این مبنا کار می‌کنیم و تلاش ما جهت جلوگیری از تلفات انسانی بود.

وی ادامه داد: هشدارها، جابه‌جایی اهالی روستاها، ایجاد فیوزپلاک‌ها، زیر آب رفتن مزارع و همه اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از ورود آب به نقاط پر جمعیت بود تا از حیث تلفات انسانی مشکلاتی ایجاد نشود.

حاجی زاده گفت: با توجه به اقدامات انجام شده نباید مسائل به گونه‌ای باشد که در مرحله بازسازی و بازتوانی بیماری‌ها به سمت سیل زدگان بیاید. نباید در چند روز یا ایام آخر سست شویم و این موضوع باعث شود لطماتی به مردم وارد شود.

وی تصریح کرد: مردم از نظر روحی، روانی، جسمی و مالی خسارت دیده‌اند. همچنین زیرساخت روستاها از بین رفتند و اگر بیماری به آن افزوده شود دیگر چطور می‌توانیم شرایط را مدیریت کنیم؟

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: خوزستان هنوز در حالت آماده‌باش است و تنها از وضعیت اضطراری خارج شده است. هنوز در حالت بحران قرار داریم. بنابراین باید شرایط در مدت اخیر مدیریت شود و مردم به طور صحیحی به محل زندگی خود برگردند.

حاجی زاده با تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط بازگشت هر چه سریع‌تر روستاییان، تصریح کرد: آب وارد برخی روستاها نشده است و تنها جاده ارتباطی آنها باید برقرار و برق وصل شود. برخی روستاها کامل زیر آب رفته‌اند که باید روستاییان اسکان موقت یابند و شرایط لازم در این زمینه فراهم شود.

وی تصریح کرد: همچنین در برخی اردوگاه‌ها در بحث سرویس بهداشتی و حمام مشکل وجود دارد که باید در این راستا اقدام شود زیرا مطرح کردن این مساله پس از یک ماه در جلسه استانی درست نیست. همچنین جهت تأمین سیستم سرمایشی این اماکن باید فکری شود. دفع بهداشتی لاشه‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

حاجی زاده ادامه داد: همچنین با توجه به گرمای هوا در خرداد و تیرماه یکی از پیک‌های بیماری‌های وبا و شبه وبا وجود دارد که از طریق آب انتقال می‌یابد با گرمای هوا این بیماری راحت تر قابل انتقال است که باید به این موضوع توجه شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که استان‌های معین در مرحله بازسازی در کنار استان‌های سیل زده باشند که مهمترین استان، خوزستان است زیرا مدتی است با این مساله مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خاطرنشان کرد: کمیته‌ای جهت بازگشت سیل زدگان به مناطق خود با عضویت اکثر اعضای کارگروه تخصصی بهداشت و درمان تشکیل شده است و مصوب شد که بحث دفع فاضلاب از بلوارهای ساحلی اهواز با کمک شهرداری و شرکت آبفا در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به ادامه مسدود بودن بخش‌هایی از بلوارهای ساحلی اهواز، گفت: اگر بخشی یا یکی از محورهای جاده ساحلی بازگشایی شود ترافیک به محور دیگر منتقل می‌شود که باید شرکت آبفا و شهرداری اکیپ‌هایی جهت اقدامات لازم تشکیل دهند و ظرف ۴۸ ساعت یعنی تا پنجشنبه شب یا در نهایت تا جمعه بلوارهای جاده ساحلی بازگشایی شود. همچنین تا آخر هفته جاری آب رودخانه کارون به کمتر از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه می‌رسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.