صفحه اصلی / استان ها / گلستان / یک میلیون هکتار از وسعت گلستان تحت تاثیر بارندگی اواخر اسفند
یک میلیون هکتار از وسعت گلستان تحت تاثیر بارندگی اواخر اسفند

یک مسئول خبر داد:

یک میلیون هکتار از وسعت گلستان تحت تاثیر بارندگی اواخر اسفند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در سیل اخیر یک میلیون هکتار از وسعت استان تحت تاثیر بارندگی قرار گرفت و حجم زیاد رواناب را به دنبال داشت.

بیستمین روز سیل استان گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوطالب قزلسفلو در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: سطح حوزه تاثیر این بارش متفاوت با سیل سال‌های ۸۰ و ۸۱ بود. در آن سال‌ها بخش کمی از استان درگیر بارش بود، ولی در سیل اخیر مساحت یک میلیون هکتاری از وسعت استان تحت تاثیر بارندگی قرار گرفت و آب‌های ناشی از آن باید از آق‌قلا و گمیشان به دریا تخلیه می‌شد.

وی با بیان اینکه بارشهای اواخر اسفندماه در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بود، افزود: گرگان‌رود پیچ و خم بسیاری دارد و می‌توان با خرید زمین‌های اطراف، مسیر رودخانه را اصلاح کرد تا رسوب‌گذاری کمتر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد:‌ اقدامات آبخیزداری در بالادست باعث شد در این مناطق که بیشترین بارش را داشتیم، خساراتی از سیل نداشته باشیم.

قزلسفلو گفت: اگر در بالادست اقدامات آبخیزداری را دنبال نکنیم، هر چه سد بسازیم دوباره مشکل رسوب‌گذاری را خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: اسنادی که بنیاد مستضعفان در برخی از مناطق استان واگذار کرده کاربری مرتع داشته و در برخی از این اراضی کشاورزان کشت می‌کنند و در بسیاری از سال‌ها چیزی هم چیزی برداشت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تداوم این روند خطر بیابان زایی را در شمال استان تشدید می‌کنند، گفت: سال گذشته برخی از شبکه‌های انتقال برق در گنبدکاووس همانند خوزستان دچار گرد و خاک شدند و با شست و شو این مشکل برطرف شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.