صفحه اصلی / استان ها / گلستان / گلستان نیازمند کانال‌های درجه یک زهکشی برای انتقال آب به دریا
گلستان نیازمند کانال‌های درجه یک زهکشی برای انتقال آب به دریا

یک مسئول تاکید کرد:

گلستان نیازمند کانال‌های درجه یک زهکشی برای انتقال آب به دریا

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه کل ظرفیت عبور آب دو رودخانه گرگانرود و قره‌سو به دریا 150 مترمکعب بر ثانیه است، گفت: نیازمند رودخانه‌های بیشتری در قالب کانال‌های درجه یک زهکشی برای انتقال آب از سطح استان به دریا هستیم.

سیل گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز، مختار مهاجر در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان در سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: کل ظرفیت سدها و آب‌بندان‌ها در استان حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب است، در صورتی که در اواخر اسفندماه سال گذشته دو میلیارد متر مکعب بارندگی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات گلستان باید متفاوت از مصوبات ملی باشد، تصریح کرد: اگر در استان های دیگر مسائل زیست محیطی مانعی در ایجاد سد می‌شود، در گلستان باید اجبارا سد ساخته شود تا از این نعمت الهی بهره‌مند شویم و خسارات را نیز کاهش دهیم.

مهاجر با اشاره به نقش زهکشی‌ها در هدایت سیلاب اخیر، گفت: کانال‌های زهکشی ۱۰۵ مترمکعب آب در ثانیه را به سمت تالاب گمیشان منتقل کردند.

وی تاکید کرد: حال که نمی توان رودخانه های موجود را بدلیل اختلاف ارتفاع کم دریا با منطقه عمیق کرد، باید ایجاد زهکشی‌ها را در اولویت کاری خودمان قرار دهیم و اگر این کار را انجام ندهیم، در آینده نیز همین مشکلات را خواهیم داشت.

رئیس جهادکشاورزی گلستان، خواستار مصوبه‌ای در این شورا در خصوص تامین اعتبار زهکشی‌های اراضی استان شد.

مهاجر با تاکید بر اهمیت مشجر کردن اراضی شیب‌دار، گفت: با روند فعلی مشجر کردن اراضی شیب دار نمی توان فرسایش خاک‌های لسی خصوصا در نواحی شرقی استان را مدیریت کرد. ۴۰ درصد حجم سیلاب اخیر گل و لای بوده که ناشی از فرایش خاک در این مناطق است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.