صفحه اصلی / سرخط خبرها / برگزاری نخستین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده گلستان
برگزاری نخستین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده گلستان

برگزاری نخستین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده گلستان

اولین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی قراگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور در گلستان با حضور سرپرست استانداری و مدیران مرتبط برگزار شد.

سیل گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از استانداری گلستان، میرمحمد غراوی در این جلسه با اشاره به برگزاری اولین جلسه این قرارگاه در تهران به ریاست وزیر کشور، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسئله بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب باید این کارگروه در شهرستان‌های آسیب دیده گنبدکاووس، گمیشان، آق‌قلا و مینودشت نیز تشکیل شود.

وی افزود: باید جلسات این کارگروه به صورت هفتگی و با حضور مدیران ارشد یادشده تشکیل شود.

وی یادآور شد: باید برآورد شود چه میزان امکانات و ماشین‌آلات از استان‌های دیگر و چه میزان توسط دستگاه های اجرایی در اختیار مناطق سیل زده قرار گرفته است.

سرپرست استانداری گلستان بازسازی و نوسازی منازل شهری و روستایی را در حیطه بنیاد مسکن استان دانست و گفت: از تمامی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خواسته شده صدور پروانه ساختمانی منازل آسیب دیده از سیلاب به‌صورت رایگان انجام شود.

غراوی با اشاره به دستورالعمل ارسال شده از سوی وزارت کشور، خاطر نشان کرد: مقرر شد ساکنان روستاهای آسیب دیده از سیلاب به عنوان موقت تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند و این نهاد باید این اقدام را ظرف مدت یک ماه اجرایی کند.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در استان از سیلاب آسیب دیده، گفت: از این تعداد ۷۳۰۰ واحد کاملاً تخریبی هستند و برای ۴۰۰۰ واحد پرونده آماده شده و تا امروز ۴۰۰ واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.