صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار فیلیپین به خبرنگاران “ضد دولت”
هشدار فیلیپین به خبرنگاران “ضد دولت”

هشدار فیلیپین به خبرنگاران “ضد دولت”

دولت فیلیپین امروز (دوشنبه) هشدار داد مطبوعات به دنبال توطئه برای تخریب دولت رودریگو دوترته هستند و سخنگوی او روزنامه‌نگاران را به "اشاعه اخبار جعلی" متهم کرد.

دوترته

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این هشدارها پس از انتشار اخباری محلی از مشارکت ادعایی خانواده رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین در قاچاق مواد مخدر و ایجاد تردیدهایی درباره افزایش زیاد ثروت او مطرح می‌شود.  

سالوادور پانلو، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین در کنفرانس خبری گفت: آنها یک سری کارهایی انجام می‌دهند تا این دولت را با انتشار اخبار نادرست و کاشتن بذر نفاق علیه دولت تخریب کنند.   

او سپس تصویری از ویدیویی را نشان داد که در آن یک مرد کلاه‌پوش از نقش خانواده دوترته در تجارت مواد مخدر می‌گوید و تاکید کرد که یک روزنامه‌نگار این را برای انتشار به سایر همکارانش داده است.

این سازمان‌های خبری که از آنها یاد می‌شود تماما گزارش‌های جامعی از سرکوبگری دوترته علیه قاچاق مواد مخدر داشتند که بیش از ۵۰۰۰ مظنون در آن به دست پلیس کشته شدند و گروه‌های فعال می‌گویند که این احتمالا جنایت علیه بشریت است.  

سخنگوی دوترته گفت، این اتهامات براساس اطلاعاتی است که یک آژانس اطلاعات خارجی که او نام نبرد، به اشتراک گذاشته است. او تاکید کرد: به بیان دیگر، این افراد اگر خودشان دشمن نباشند به دشمنان کمک می‌کنند.  

رئیس‌جمهوری جنجالی فیلیپین اخیرا از تحقیقات مرکز روزنامه‌نگاری تحقیقی کشورش که گزارشی درباره افزایش ثروت خالص او منتشر کرده بود، به سختی انتقاد کرد. سخنگوی دوترته گفت، دولت فیلیپین به این روزنامه‌نگاران و رسانه‌های خبری هشدار می‌کند اما اکنون آنها را تحت پیگرد قرار نمی‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.