صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / گزیده اخبار سیاسی چهار روز گذشته را بخوانید
گزیده اخبار سیاسی چهار روز گذشته را بخوانید

گزیده اخبار سیاسی چهار روز گذشته را بخوانید

شناسایی جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در مراکز حساس کشور، انتصاب سردار «فتح‌الله جمیری» به عنوان فرمانده حفاظت سپاه، برگزاری مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز ارتش، آخرین اخبار کمک های سیاسی و نظامی به مناطق سیل زده، پیش‌بینی تولید ۶۰۰۰ دستگاهی خودرو در ایران‌خودرو و سایپا، اختلاف ملک سلمان با بن سلمان بر سر برخی مسائل از جمله ایران، ادعای سفیر فرانسه در واشنگتن درباره توافق آمریکا و فرانسه برای "تکمیل برجام" و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزهای پنج شنبه، بیست و نهم فروردین تا یکشنبه، یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

1.2

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار فتح‌الله جمیری با حکم سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بعنوان فرمانده حفاظت سپاه منصوب شد. پیش از این سردار علی نصیری فرماندهی حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مردم گفت: خداوند با فشارهای بین‌المللی می‌خواهد امتحانتان کند، چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود.

همچنین وزیر اطلاعات هم در سخنرانی پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران اعلام کرد که ده‌ها جاسوس جذب‌شده از سوی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، در مراکز حساس کشور شناسایی شده و در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفته‌اند.

مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس‌جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزارشد و رئیس‌جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه ارتش همواره فداکاری کرده است گفت: توهین به نیروهای مسلح، توهین به ملت ایران است.

پیام تبریک سرلشکر جعفری به سرلشکر موسوی

اجرای نمایش هوایی توسط جنگنده ایرانی «کوثر» در آسمان تهران

فرمانده نیروی زمینی ارتش: تاکنون هیچ خطری امنیت کشور ما را تهدید نمی‌کند

دریادار خانزادی: تصور تهدید علیه مناطق دریایی ایران در توان دشمن نیست

فرمانده نیروی هوایی ارتش: امسال تعداد بیشتری هواپیمای کوثر تولید می‌کنیم

ارشد نظامی آجا در رژه خدمت در گلستان: رییس‌جمهور به ظاهر دیوانه آمریکا همه ایران را متحد کرد

فرمانده قرارگاه منطقه شمال غرب ارتش: وحدت بین نیروهای مسلح استکبار را خشمگین کرده است

فرمانده سپاه فجر فارس: صمیمیت سپاه و ارتش استکبار را خشمگین کرده است

همچنین در مراسمی با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) از ۶ دستاورد جدید این نیرو رونمایی و ۶ محصول نظامی تولید شده در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی این نیرو تحویل دهی شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز از  اعطاء یک ماه مرخصی به سربازان مناطق سیل زده خبر داد و گفت: محل خدمت سربازان مناطق سیل زده به نزدیکترین نقطه انتقال خواهد یافت و سربازان امدادرسان هم یکماه مرخصی و تغییر محل خدمت به اختیار خواهند داشت.

همچنین به‌مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت‌ حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری با حضور در ستاد ارتش با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار تاکید شد که دشمنان از این عصبانیت بمیرند که سپاه و ارتش از هم جدا نخواهند شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی بمناسبت سالروز تاسیس سپاه، تاکید کرد: نیروهای مسلح “حصار امنیت” و مایه اطمینان و آرامش خاطر ملت ایران هستند.

آخرین اخبار از کمک های سیاسی و نظامی به مناطق سیل زده

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: دارو به مناطق سیل‌زده رایگان داده می‌شود

برگزاری رژه خدمت در استان‌های سیل‌زده همزمان با رژه بزرگ روز ارتش

آیت الله رییسی در بدو ورود به استان خوزستان به منظور بازدید از مناطق سیل زده: مشکلات سیل زدگان را فراموش نکنیم

رئیس قوه قضاییه در دیدار با خانواده معظم شهدا، عشایر و مسئولان استان خوزستان: اقوام خوزستانی، سرمایه‌های نظام اسلامی هستند

سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد بحران خوزستان: مردم نگران جبران خسارات سیل نباشند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان: به دنبال شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز استان کرمان با کمک سازمان جنگل‌ها هستیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه:  سپاه همچنان در کنار مردم سیل‌زده خواهد ایستاد

تشریح اوضاع شهرستان الیگودرز پس از سیل از زبان نماینده آن

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان: عدم مدیریت صحیح آب در خوزستان محسوس است

سازمان توسعه منابع انرژی اقلام بهداشتی و مواد غذایی به مناطق سیل زده ارسال کرد

نماینده اهواز: حلقه توزیع کمک‌ها در خوزستان نامنظم است

نماینده اهواز خطاب به رئیس قوه قضائیه: مشکلات خوزستان نگاه ویژه‌تری می‌طلبد

رئیس کل دادگستری خوزستان: زوایای پنهان سیل در خوزستان بررسی شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: خسارات ناشی از سیل، اهمیت اجرای کاداستر و تثبیت مالکیت‌های دولتی را بیشتر کرد

جهانگیری در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان: لزوم برنامه ریزی جهت مدیریت سیلاب‌های ورودی از کشور افغانستان

روحانی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان:دولت اجاره مسکن موقت آسیب‌دیدگان را می‌پردازد/برنامه‌های بازسازی بر مبنای تکرار سیل تدوین شود

روحانی در جمع مردم سیل‌زده پلدختر: بازسازی پلدختر، معمولان و مناطق آسیب‌دیده در اولویت است/ تا پایان کار کنار مردم هستیم

رئیس جمهور در جمع مردم روستای سیل‌زده شوره در استان ایلام: برای تأمین لوازم منزل مردم مناطق سیل زده اعتباراتی اختصاص یافته است

روحانی در بازدید از روستای چم‌مهر: دولت تا اتمام بازسازی خرابی‌ها در کنار مردم خواهد بود

رئیس جمهور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان: اثاثیه از بین رفته مردم، با حضور فعال بخش تولید باید تامین شود

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز: نیازمند طرح جامع مدیریت سیل در گلستان هستیم

آخرین وضعیت استان سیل‌زده خوزستان از زبان رئیس مجمع نمایندگان استان

حضور سردار سلیمانی در شادگان

وضعیت پلدختر از گذشته بهتر شده/اسکان موقت یکی از مطالبات مردم سیل‌زده است

رئیس دیوان عدالت اداری خواستار تسریع در اصلاح ساختار کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شد

***

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از پیش‌بینی تولید ۶۰۰۰ دستگاهی خودرو در ایران‌خودرو و سایپا خبر داد و گفت: با پرداخت تسهیلات ۴۰۰۰ میلیارد تومانی به قطعه‌سازان و افزایش تزریق قطعه و لوازم یدکی به شرکت‌های خودروساز، پیش‌بینی می‌کنم تولید خودرو در ایران‌خودرو و سایپا به ۶۰۰۰ دستگاه در روز افزایش یابد.

رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با مشارکت یگان‌هایی از نیروهای دریایی دو کشور در سواحل مسقط برگزار شد. واحدهای شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان‌هایی از نیروهای دریایی، هوایی و مرزبانی سلطنت عمان و همچنین یگان‌هایی از نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.

همچنین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در پانزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک دو کشور، یادداشت تفاهم نامه همکاری‌های نظامی امضا کردند.

منابع نزدیک به دفتر ولی‌عهد ابوظبی خبر اختلاف میان ملک سلمان، پادشاه عربستان و پسرش محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را بر سر برخی مسائل از جمله ایران تایید کردند.

همچنین دیلی بیست خبری مبنی بر توافق آمریکا و کره‌جنوبی برای فروش تکنولوژی اتمی به عربستان  را فاش کرد. این سایت از طرح‌های شرکت‌های آمریکایی برای حضور در برنامه هسته‌ای سعودی خبر داد و نوشت، شرکت‌های آمریکایی که برای فروش تکنولوژی هسته‌ای به عربستان با هم رقابت دارند اقدامی را برای رسیدن به دیگر کشورها و عقب نماندن از آنها در نظر دارند.

کاردار سفارت آمریکا در بغداد نیز تاکید کرد که در تفسیر و واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مراقبت از ایران از طریق خاک عراق مبالغه و اغراق شد. وی با بیان اینکه حضور ما در عراق برای تقویت قدرت این کشور در مقابله با ایران است، گفت که اگر عراق به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند نباشد اقدامات دیپلماتیک علیه آن اتخاذ می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نتایج سفر خود به ترکیه، گفت: در جریان ملاقات با مقامات ترکیه توافق کردیم که در پنج حوزه همکاری‌ بین دو کشور را به صورت ویژه‌ از جمله در مورد تعرفه ترجیحی، همکاری ها در حوزه انرژی، همکاری ها در حوزه بانکی و استفاده از پول مشترک دو کشور، ایجاد ساز و کار اینستکس در روابط دو جانبه، دنبال کنیم.

محمد جواد ظریف همچنین برای شرکت در نشست مجمع عمومی با عنوان گرامیداشت روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح به نیویورک سفر می‌کند.

سفیر فرانسه در واشنگتن نیز که اخیرا توییتش درباره برجام حاشیه ساز شده بود گفته است که پیش از خروج ترامپ از برجام، آمریکا و فرانسه در آستانه حصول توافقاتی برای “تکمیل برجام” بوده‌اند اما ترامپ یک شبه تصمیم گرفت از این توافق خارج شود.

دور اول رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان روز های پنج شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ فروردین در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و با حضور تیم های شرکت کننده، اساتید راهنما و داوران رقابت برگزار شد و دور دوم از رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان، در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری (۵ و ۶ اردیبشهت ماه) برگزار می‌شود که در این دور از رقابت‌ها پس از جمع بندی داوران و اعلام نتایج، بیست گروه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.