صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ابراز امیدواری وزیر علوم به پرداخت باقیمانده بودجه سال ۹۷ دانشگاه‌ها
ابراز امیدواری وزیر علوم به پرداخت باقیمانده بودجه سال ۹۷ دانشگاه‌ها

ابراز امیدواری وزیر علوم به پرداخت باقیمانده بودجه سال ۹۷ دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی‌های انجام شده باقیمانده بودجه سال 97 به دانشگاه‌ها پرداخت شود و بودجه 98 هم به صورت کامل تخصیص یابد.

افتتاح دو مجتمع خوابگاهی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان همزمان با مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی با حضور منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری​

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر غلامی یکشنبه یکم اردیبهشت ماه در نشست شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های سطح یک کشور در شیراز با اشاره به محدویت‌های مالی، خاطرنشان کرد: مشکلات ریشه‌ای در ساختار بودجه‌ریزی وجود دارد و ضروری است که در چنین نشست‌هایی و با همفکری صاحب‌نظران، طرح و مدل‌هایی ایجاد شود که گره گشای مسائل مالی دانشگاه‌ها باشد.

تعریف شاخص برای ارزیابی عملکرد اداری و مالی دانشگاه‌ها، دیگر موضوعی بود که وزیر به ضرورت آن تاکید و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی، رعایت چارچوب‌ها و اولویت بندی هزینه‌ها از مواردی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از دانشگاه‌ها و شتاب علمی کشور حمایت می‌کنند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی کلان داشته باشند و پیشنهادات در قالب یک برنامه جامع به مسئولان نظام ارائه شود.

غلامی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی در حوزه سیاست کلان اقتصادی، تقویت روابط تجاری بین‌المللی و توجه به موضوع پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، می‌توان ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود بخشید و به اقتصاد دانش بنیان جامه عمل پوشاند.

نظرپور، معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: در این نشست در خصوص چالش‌ها و مسائل مالی و بودجه‌ای دانشگاه‌ها، اصلاح آئین‌نامه مالی دانشگاه‌ها، هزینه‌های دانشجویی، تنوع بخشی به منابع درآمدی و تخصیص مناسب بودجه و اعتبارات؛ بحث و تبادل نظر خواهد شد.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: وضعیت کنونی تخصیص بودجه باعث شده که فرصت برنامه‌ریزی از دانشگاه‌ها گرفته و برخی از طرح‌های کلان اجرایی نشود.

وی افزود: دانشگاه‌ها در حال حاضر به صورت یک دبیرستان بزرگ در آمده که این یک خُسران بزرگ است.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی، تخصیص بودجه برای همه وزارتخانه‌ها باید به صورت یکسان انجام شود و تبعیضی در این زمینه صورت نگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.