صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / پیش بینی تولید ۹۵۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در آذربایجان شرقی
پیش بینی تولید ۹۵۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در آذربایجان شرقی

پیش بینی تولید ۹۵۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در آذربایجان شرقی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی میزان تولید گندم استان در سال زراعی جاری را 950 هزار تن پیش بینی کرد.

image.png

‌به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر فتحی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اثرات مثبت بارش‌ها پس از چند سال خشکسالی، گفت: بارش‌های ابتدای بهار از خسارت سرمازدگی پیشگیری و نیاز آبی دو مرحله آبیاری مزارع را برطرف کرد.

وی بر ضرروت استفاده از بارش‌ها جهت تغذیه نباتی بخش کشاورزی استان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به احتمال شیوع برخی امراض باید تدابیر لازم برای مبارزه با این اراضی اندیشیده شود.

وی با اشاره به وابستگی دام سبک به مراتع، افزود: بارش‌های فروردین ماه موجب تقویت مراتع شده و با توجه به وارداتی بودن برخی نهاده‌ها، تأمین علوفه ما را از واردات نهاده بی نیاز می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حوزه زراعت غلات، با توجه به افزایش بارندگی‌ها، افزایش پنج درصدی تولید دانه‌های روغنی در استان برنامه ریزی شده است، گفت: با توجه به ضرورت استفاده از کود «سرک» در راستای تغذیه نباتی، نسبت به افزایش توزیع این کود اقدام شده است.

وی با اشاره به این‌که افزایش رطوبت در حوزه زراعت احتمال شیوع بیماری زنگ زرد گندم را افزایش می‌دهد، گفت: مزارع استان در حال پایش است تا درصورت مشاهده این بیماری اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.