صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / احتمال آبگرفتگی معابر در آذربایجان‌شرقی
احتمال آبگرفتگی معابر در آذربایجان‌شرقی

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

احتمال آبگرفتگی معابر در آذربایجان‌شرقی

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امروز همچنان فعالیت سامانه‌ی بارشی در استان تداوم خواهد داشت، گفت: فردا به طور موقت از شدت ناپایداری‌ و بارش‌ها، کاسته می‌شود و در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

آبگرفتگی در سنندج

محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان ملکان، بناب و مراغه با ۱۷ درجه بالای صفر و شهرستان ورزقان دو درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.

وی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان ۱۴ درجه بالای صفر و در سردترین زمان چهار درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز پنج درجه بالای صفر بوده که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، هفت درجه کاهش یافته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هم اکنون در برخی شهرستان‌ها از جمله مرند، کلیبر و ورزقان برف می‌بارد، گفت: در سایر شهرستان‌های استان نیز بارش باران وجود دارد.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه‌ی بارشی از روز دوشنبه مجدداً شدت یافته و در اکثر نقاط استان همراه با بارش برف و باران خواهد بود.

وی از کاهش محسوس دما از روز دوشنبه در استان خبر داد و گفت: دمای استان حدود ۱۲ تا چهار درجه از روز دوشنبه تا روز پنج شنبه در استان کاهش می‌یابد.

اشجعی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی نواحی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست و در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان لغزندگی و یخبندان نیز متحمل است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان بارندگی در شهرستان کلیبر با ۲۴،۵ میلی متر بارندگی و با ارتفاع ۲۰ سانتی برف گزارش شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.