صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / دولت بر جبران خسارت‌های مردم سیل‌زده تأکید دارد/سیلاب بهانه سدسازی جدید نشود
دولت بر جبران خسارت‌های مردم سیل‌زده تأکید دارد/سیلاب بهانه سدسازی جدید نشود

در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان مطرح شد:

دولت بر جبران خسارت‌های مردم سیل‌زده تأکید دارد/سیلاب بهانه سدسازی جدید نشود

استاندار خوزستان با اشاره به اتحاد مردم و مسئولان برای کنترل سیلاب، گفت: خوشبختانه در این سیل تلفات جانی نداشتیم. همچنین از ورود سیلاب به شهرها جلوگیری شد و در نهایت با اقداماتی که انجام شد، آسیبی به شهرها نرسیده است.

210895.jpg

به گزارش کسب و کار نیوز، در این جلسه همچنین نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته ما این است که موضوع وقوع سیل خوزستان مورد تحقیق و پیگیری قرار بگیرد و عوامل قضائی مکلف شوند و مقصرین شناسایی و برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری‌نژاد اظهار کرد: فاجعه وحشتناکی در خوزستان بر اثر سیلاب رخ داده و مردم را گرفتار کرده است. مردم همه چیز خود را از دست داده‌اند و هنوز میزان خسارت‌ها مشخص نیست و شاید در آینده میزان دقیق خسارت‌ها مشخص شود. این سیل از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و جهات مختلف بار سنگینی بر کشور وارد کرده است. مردم سال گذشته به دلیل خشکسالی کشت نکردند امسال نیز که با گرفتن وام یا هر نحو دیگری کشت کردند همه چیز را از دست دادند و اکنون در آب زندگی می‌کنند.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین خوزستان برای مهار بحران تمام قد پای کار ایستادند، تصریح کرد: خواسته ما این است که موضوع وقوع سیل تحقیق و پیگیری شود و عوامل قضائی مکلف شوند و مقصرین شناسایی و برخورد شود. اگر کسانی تساهل کردند باید شناسایی شوند و برخورد جدی شود.

وی خطاب به رئیس قوه قضائیه، گفت: شما همیشه عنوان می‌کنید بیان فساد نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند و مبارزه با فساد دوای درد مردم است و ما خواستار تحقق این سخن هستیم.

ناصری‌نژاد تصریح کرد: در دولت زمزمه‌های انتقال آب شنیده می‌شود که سیلاب نباید بهانه‌ای برای انتقال آب خوزستان باشد. از بابت انتقال آب نگران هستیم و آن را بدتر از سیلاب می‌دانیم و نباید گرفتاری دیگری به خوزستان تحمیل شود.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از این واقعه سوءاستفاده نکنند و اقدام به سدسازی جدید نکنند. سدسازی جدید به شدت به ضرر خوزستان است و آینده خوزستان را تهدید می‌کند. سیلاب بهانه‌ای برای پیگیری سدسازی جدید نشود و با این اقدام مشکل مردم دوچندان نکنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.