صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / برگزاری استارتاپ کارآفرینی اجتماعی، ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه شهید چمران
برگزاری استارتاپ کارآفرینی اجتماعی، ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه شهید چمران

برگزاری استارتاپ کارآفرینی اجتماعی، ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه شهید چمران

رویداد منطقه ای استارتاپ تخصصی کارآفرینی اجتماعی 11 تا 13 اردیبهشت به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

استارت اپ ها

دکتر عبدالرحیم هوشمند، رییس شورای سیاست‌گذاری رویداد منطقه‌ای استارتاپ کارآفرینی اجتماعی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری این رویداد در اردیبهشت ماه، گفت: پیش از این بنا بود که رویداد منطقه‌ای استارتاپ تخصصی کارآفرینی اجتماعی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ فروردین ماه برگزار شود که با توجه به شرایط پیش آمده در استان‌های جنوبی و غربی کشور و آبگرفتگی بسیاری از مسیرها و در نهایت تعطیلی دانشگاه‌ها در استان خوزستان، تصمیم بر این شد که این رویداد با چند روز تاخیر در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر از طریق وب سایت مربوط به این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به اینکه زمان برگزاری رویداد به تعویق افتاده است، زمان ثبت‌نام نیز تمدید شده و دانشجویان علاقمند به شرکت در این رویداد همچنان می‌توانند با مراجعه به وب سایت رویداد به آدرس http://sostartup.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

هوشمند تصریح کرد: دانشگاه‌ها علاوه بر ماموریت آموزشی و پژوهشی، باید نسبت به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در ارتقاء مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی برنامه‌ریزی جدی‌تری انجام دهند. دانشگاه‌ها باید بتوانند نیروهایی تربیت کنند که علاوه بر تخصص علمی، در حل مسائل اجتماعی و کارآفرینی نیز نقش موثری در جامعه و پیشرفت کشور ایفا کنند و غفلت دانشگاه‌ها در تربیت اجتماعی دانشجویان سبب آسیب به جامعه و بروز معضلات در جامعه خواهد شد که نهایتاً اختلال در رشد و توسعه اجتماع را به دنبال دارد.

رییس شورای سیاستگذاری رویداد منطقه‌ای استارتاپ کارآفرینی اجتماعی با اشاره به مشکلات کنونی در جامعه، اظهار کرد: طی تفاهمنامه‌ای بین شورای اجتماعی وزارت کشور و ‌معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، برگزاری این رویداد استارتاپی پیش‌بینی شده که اجرای این رویداد در سه منطقه و با محوریت دانشگاه‌های جامع از جمله شهید چمران اهواز، فردوسی مشهد و اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رویداد استارتاپ کارآفرینی اجتماعی به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز در حیطه جغرافیایی دانشگاه‌های ایلام، فارس، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، کرمان و هرمزگان برگزار خواهد شد و دانشجویان این دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در رویداد ثبت‌نام کنند.

هوشمند با اشاره به برگزاری دو پیش رویداد تاکنون، گفت: دو پیش‌رویداد با موضوع «خلق ایده‌ی کسب و کار» در اسفندماه گذشته برگزار شد و سومین پیش رویداد نیز صبح روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت و پیش از آغاز پذیرش رویداد برگزار خواهد شد. چهار گروه شامل صاحبان ایده، متخصصان حوزه گرافیک، اصحاب رسانه و خبرنگاران و متخصصان IT می‌توانند در رویداد ثبت نام و تجربه کار گروهی و شبکه‌سازی را کسب کنند.

وی با تاکید بر حمایت از ایده‌های برتر، تاکید کرد: بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری رویداد، سه تیم برتر جمعا به میزان ۱۵ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این ۱۰ ایده برتر نیز که با رای حاضران در روز شروع رویداد انتخاب می‌شوند، جوایز نقدی دریافت خواهند کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.