صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نقش محصولات دانش‌بنیان مرکز تحقیقات قلب در ارتقاء سلامت

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد

نقش محصولات دانش‌بنیان مرکز تحقیقات قلب در ارتقاء سلامت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تولید محصولات دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات قلب و عروق نقش مؤثری در ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه خواهد داشت.

قلب

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجتبی خاکساریان ضمن تبریک کسب موافقت اصولی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه، عنوان کرد: این مرکز اولین مرکز تحقیقات استان بوده که در یکی از مراکز آموزشی درمانی و در کنار بالین بیماران بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به این‌که این مرکز تحقیقاتی در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، اظهار کرد: مرکز تحقیقات قلب و عروق در زمینهٔ پژوهش‌های علوم بالینی و پایه فعالیت می‌کند و با تمرکز بر تحقیقات ارزشمند در پیشگیری و کاهش بیماری‌های قلبی عروقی، ارتقای کیفیت زندگی و تولید محصولات دانش‌بنیان نقش مؤثری خواهد داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این مطلب که بیماری‌های قلبی عروقی یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در کشور است، گفت: مهم‌ترین هدف و برنامه‌ی این مرکز تحقیقاتی توسعه و به‌کارگیری دانش بشری در زمینهٔ قلب و عروق جهت کاهش بیماری‌های قلب و عروق و بهبود کیفیت زندگی است.

خاکساریان اضافه کرد: مرکز تحقیقاتی دانش‌بنیان قلب و عروق لرستان به‌تازگی طی ابلاغی از طرف وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت اصولی برای تأسیس را دریافت کرد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی این مرکز تحقیقاتی شامل انجام مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی جهت اصلاح نظام سلامت، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به‌منظور جوابگویی به نیازهای جامعه، تربیت نیروی انسانی محقق در زمینهٔ قلب و عروق، کوشش و همکاری در جلب مشارکت سایر مراکز تحقیقاتی داخل و خارج کشور با رعایت قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی، جمع‌آوری، تنظیم و طبقه‌بندی اسناد، مقالات و مدارک مربوطه و انتشار آن‌ها، استقرار نظام ثبت بیماری‌های قلب و عروق و انجام تحقیقات گسترده مبتنی این نظام ثبت، انجام تحقیقات کاربردی با هدف تولید محصولات دانش‌بنیان مرتبط، ترجمان دانش حاصل از پژوهش‌های انجام شده در زمینهٔ قلب و عروق است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.