صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تدارک فلسطینیان برای اعلام لغو به رسمیت شناختن اسرائیل پس از عید فطر
تدارک فلسطینیان برای اعلام لغو به رسمیت شناختن اسرائیل پس از عید فطر

تدارک فلسطینیان برای اعلام لغو به رسمیت شناختن اسرائیل پس از عید فطر

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد، این کمیته به منظور اعلام توقف هماهنگی امنیتی و لغو به رسمیت شناختن اسرائیل تصمیم گرفته است که شورای مرکزی فلسطین پس از عید فطر در ماه ژوئن نشستی تشکیل دهد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه القدس العربی، واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت، در نشست کمیته اجرایی که روز یکشنبه در رام‌ الله برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا از شورای مرکزی برای برگزاری نشستی جهت اعلام توقف هماهنگی امنیتی و لغو به رسمیت شناختن اسرائیل دعوت به عمل آید تا بدین ترتیب برای پاسخ به پایان راهکار تشکیل دو کشوری، اقدامی از سوی فلسطینیان انجام شده باشد.

ابو یوسف تصریح کرد، تلاش‌هایی برای پشتیبانی عربی، منطقه‌ای و اسلامی در جهت تامین کانال حمایتی از فلسطینیان در مرحله آتی در سایه خطر معامله قرن و کسر درآمد حاصله از مالیات فلسطینیان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد، نشانه‌های طرح معامله قرن بسیار روشن است که همان لغو راهکار تشکیل دو کشور، نادیده گرفتن حق بازگشت و عدم تعیین قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین از طریق مشروعیت بخشیدن به کانون‌های شهرک‌سازی است.

ابو یوسف تاکید کرد، طرف فلسطینی هنوز از جزئیات این طرح آگاه نیست و اطلاعاتی درباره آن صرفاً برای مطلع شدن از واکنش فلسطین و منطقه درز پیدا می‌کند.

وی افزود: تا الآن نمی‌دانیم که چه زمانی معامله قرن مطرح خواهد شد، اما اطمینان داریم که با هیچ‌گونه راه‌حلی که حقوق ملت فلسطین از جمله تعیین قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین را نادیده بگیرد، تعامل نخواهیم کرد.

این مقام مسئول گفت، اردن درباره این معامله نگران است، نگرانی‌ای که مشترک است، اما طرف اردنی پیرامون جزئیاتی که پادشاه این کشور می‌داند، اطلاعی نداده است. نگرانی رئیس تشکیلات خودگردان از اینکه روزهای آتی دشوار باشد، به این دلیل است که تلاش‌هایی برای مشروعیت بخشیدن به کانون‌های شهرک‌سازی و پایان دادن به راهکار تشکیل دو کشور و از بین رفتن امکان برپایی کشور فلسطین صورت بگیرد.

در این راستا، یک گزارش مطبوعاتی که روز یکشنبه منتشر شد، حاکی از آن است که طرح رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن شامل برپایی کشور فلسطین نخواهد بود. روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعی که در جریان بخش‌هایی از این طرح قرار گرفته‌اند، نوشت، معامله قرن شامل راه‌هایی برای بهبود بخشیدن به زندگی فلسطینیان است و شامل تشکیل کشور فلسطین با حاکمیت کامل نمی‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.