صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عباس: مسئله فلسطین با شرایط سختی روبروست
عباس: مسئله فلسطین با شرایط سختی روبروست

عباس: مسئله فلسطین با شرایط سختی روبروست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم ایجاد وحدت ملی میان غزه و کرانه باختری تأکید کرد.

عباس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین نشست خود با اعضای دولت جدید بعد از ادای سوگندشان در رام الله گفت: این مأموریت دشواری است و همگان باید برای خدمت به وطن نهایت تلاش خود را به کار گیرند. ما مأموریت‌های دشواری داریم که نخستین آن مقابله با معامله قرن است که به نظر من چیزی از این معامله باقی نمانده که آشکار نشده باشد.

وی افزود: ما از همان آغاز با این معامله مخالفت کردیم به این دلیل که قدس را استثنا قرار داده و از فلسطین جدا کرده است. تشکیل کشور فلسطین بدون قدس و غزه ممکن نیست. بعد از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس دیگر مذاکراتی با آمریکایی‌ها نداریم و این مذاکرات هیچ فایده‌ای ندارد. طی روزهای آینده تحولات بیشتری رخ خواهد داد. اما ما با این چالش‌ها مقابله خواهیم کرد. ایجد وحدت ملی میان غزه و کرانه باختری موضوع مهمی است.

عباس بر مواضع ثابت فلسطین تأکید کرد و گفت: شهرک‌سازی اسرائیل اقدامی غیرقانونی است.

وی بر گزینه مقاومت با تمامی ابزارهای قانونی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ تأکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد که به زودی مذاکراتی با رژیم صهیونیستی درباره بحران کسر درآمدهای مالیاتی فلسطین توسط این رژیم برگزار خواهد شد.

عباس گفت: اسرائیلی‌ها به ما گفتند که بعد از انتخابات ممکن است در این باره صحبت کنیم. ما منتظریم چراکه انتخابات اسرائیل به پایان رسیده و ما آماده صحبت درباره این موضوع هستیم.

وی تأکید کرد: مسئله فلسطین در شرایط سختی به سر می‌برد اما مردم و رهبران فلسطین به مسئولیت خود در این مرحله سخت عمل می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.