صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / واکنش سرمربی تیم ملی فوتبال دختران جوان به حذف تیم بزرگسالان از انتخابی المپیک

واکنش سرمربی تیم ملی فوتبال دختران جوان به حذف تیم بزرگسالان از انتخابی المپیک

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران جوان پس از حذف تیم ملی بزرگسالان از انتخابی المپیک گفت: حیف شد اما الان فهمیدیم که چه نقاط ضعفی داریم.

کتایون خسرویار

به گزارش کسب و کار نیوز در مورد حذف تیم ملی بزرگسالان گفت: خیلی حیف شد اما الان حداقل می‌دانیم در چه جاهایی باید کار کنیم. امیدوارم برای دوره‌های بعد موفق باشند.

او در مورد کیفیت بازی شب گذشته بیان کرد: کیفیت بازی نسبت به بازی‌های قبل‌شان بهتر بود ولی در کل فهمیدم چه نقاط ضعفی داریم.

خسرویار به حضور حسین عبدی در کنار تیم ملی اشاره کرد و گفت: الان که آقای عبدی کنار تیم‌های بانوان است با برنامه درست و حسابی جلو می‌رویم. او قبل از اعزام به مسابقات فقط چند ماه توانست با تیم ملی کار کند و شاید اگر کنار تیم نبود باخت‌های سنگین‌تری می‌دادیم.

او به اهمیت توجه به تیم‌های پایه اشاره و بیان کرد: تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت هستند اما ما جایی گیر کردیم. باید روی جوانان هزینه و سرمایه گذاری کنیم چون آن‌ها آینده تیم بزرگسال هستند. تیم بزرگسال هم باید به خود بیشتر برسد تا از نظر بازی و فکر بازی بهتر شود. در کل باید به فلسفه فوتبال برگردیم که اصلاً با چه تاکتیک و سیستمی به زمین برویم و مربی چه انتظاراتی دارد. باید این موارد را مرور و از کمک آقای عبدی هم استفاده کنیم.

خسرویار با بیان اینکه چند شکست نباید باعث ناامیدی بازیکنان ملی‌پوش شود، افزود: تیم ملی برای این مسابقات تمرینات زیادی انجام نداد و فقط ماه آخر و قبل از اعزام درست تمرین کرد. نباید ناامید شوند چون تازه کار شروع شده و شکل گرفته. بازیکنان باید صبور باشند و مثل تیم‌های حرفه‌ای بین‌المللی صبح تا شب کار کنند تا موفق شوند.

سرمربی تیم ملی جونان در مورد اهمیت لیگ در موفقیت تیم ملی گفت: نمی‌توان گفت بازیکنان تیم‌مان بی تجربه بودن بلکه آنها آمادگی صد در صد نداشتند. ما به مربیان بهتری نیاز داریم. مخصوصاً در لیگ که خیلی مهم است. همه چیز باید در لیگ انجام شود نه اینکه در اردوی تیم ملی به آنها تاکتیک یاد بدهیم. لیگ باید خیلی به تیم‌های ما کمک کند.

خسرویار در مورد وضعیت تیم جوانان که اردیبهشت ماه به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود اظهار کرد: کارمان خیلی سخت است چون لیگ نداریم و فقط در اردو و تمرین هستیم. با کمک مشاورها و کادر فنی سعی می‌کنیم بازیکنان را به سطح حرفه‌ای برسانیم و اگر نمی‌توانیم در آن سطح بازی کنیم حداقل از نظر تاکتیکی برنامه‌ریزی کنیم تا برابر تیم‌های قوی مساوی بگیریم.

سرمربی تیم ملی جوانان وضعیت روحی و انگیزه بازیکنان تیم را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر کار و زندگی بازیکنان فوتبال شده است. آنها آماده ایجاد تغییر در تیم ملی هستند و از نظر روحی و روانی وضعیت خوبی دارند. به عبارتی آنها تشنه موفقیت هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.